Rare kleuren beeldscherm laptop, niet via extern scherm!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pcnewb

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Hallo,

Vanuit het niets werd mijn hele beeldscherm van mijn laptop opeens roze en verschenen er allerlei andere vreemde kleuren. Nu heb ik mijn laptop via hdmi op een tv aangesloten en heeft het scherm gewoon normale kleuren. Waar ligt dit dan aan, ik denk niet de videokaart?

bedankt!

Hallo

Merk/typenr/ouderdom zijn in dit geval elementaire info...

Een --> duidelijke <-- foto van het t.f.t. paneel geeft meer info dan 1000 woorden...

Met deze (gebrek aan) info --> defekt t.f.t. paneel , defekte verbindingskabel t.f.t. paneel/motherboard.

Mocht deze laptop zijn gevallen , kan een losgekomen "datakabel" (motherboardzijde) ook dergelijke symptomen veroorzaken.

Meestal echter is de harddisk dan ook bye/bye , waar je geen melding van maakt , dus hier ga ik niet van uit.

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Merk/typenr/ouderdom zijn in dit geval elementaire info...

Een --> duidelijke <-- foto van het t.f.t. paneel geeft meer info dan 1000 woorden...

Met deze (gebrek aan) info --> defekt t.f.t. paneel , defekte verbindingskabel t.f.t. paneel/motherboard.

Mocht deze laptop zijn gevallen , kan een losgekomen "datakabel" (motherboardzijde) ook dergelijke symptomen veroorzaken.

Meestal echter is de harddisk dan ook bye/bye , waar je geen melding van maakt , dus hier ga ik niet van uit.

Peter

HP DV6700 en denk al ongeveer 5/6 jaar oud. Maar het rare was dat het gebeurde terwijl de laptop helemaal niet bewoog. Ik had hem op een afstandje staan en ik keek ernaar en hij werd roze en allerlei andere gekke kleuren.

Hallo

HP DV6700 en denk al ongeveer 5/6 jaar oud. (DV6000)

Met deze info (symptomen) , zo goed als zeker een gedeeltelijk van het motherboard losgekomen g.p.u. (door oververhitting).

Ik gok dat deze nooit stofvrij is gemaakt.

Kontroleer of de g.p.u. radiator stofvrij is.

Ik hoop voor u dat ik geen gelijk heb , maar ik vrees er voor ...

Peter

Hallo

HP DV6700 en denk al ongeveer 5/6 jaar oud. (DV6000)

Met deze info (symptomen) , zo goed als zeker een gedeeltelijk van het motherboard losgekomen g.p.u. (door oververhitting).

Ik gok dat deze nooit stofvrij is gemaakt.

Kontroleer of de g.p.u. radiator stofvrij is.

Ik hoop voor u dat ik geen gelijk heb , maar ik vrees er voor ...

Peter

Ok, ik ga morgen naar de winkel ermee. Als het moederbord losgekomen is, dan is het einde verhaal?

Hallo

"ik ga morgen naar de winkel ermee. Als het moederbord losgekomen is, dan is het einde verhaal?"

Mocht een eventuele "herstelling" via "de winkel" moeten gebeuren , en ik gelijk hen ,dan is het vermoedelijk "exit verhaal" , wegens te duur om te herstellen.

Let er tevens op dat men in "de winkel" nog niet eens in uw portefeuille zit , om eens te "kijken" ... , en dan toch tot dezelfde conclusie te komen.

Een deftige lokale p.c. winkel , die naam waardig , zal u zo goed als zeker deze info gratis geven.

Een lokale hobbyist , met een beetje eergevoel , zou deze eventueel een "reflow" kunnen geven aan deze laptop.

Let wel .... al deze conclusies zijn geleverd op de door u geleverde info/symptomen...

Mocht men tot dezelfde conclusie komen ... verkoop deze laptop als "defekt" 2e hands , en eerlijk zijnde uiteraard de symptomen vermelden...

Meestal wordt er nog +/- 60 € gegeven , zonder harddisk , die je nog verder kunt gebruiken in een externe usb casing , die meestal slechts +/- 12 € kost.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan