Rare Kleuren in beeld bij spellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lord4163

Banned
Lid geworden
17 dec 2007
Beste forum-lezers,

Ik heb een video kaart ati readon 1600/1650 met 256mb maar,als ik spellen speel krijg ik rare kleuren in beeld of strepen bedekken mijn spel ligt dit aan mijn VGA of voeding ram geheugen heb zo het vermoeden dat het aan mijn VGA ligt ?

Hoe kan ik dit weg krijgen heb de nieuwste drivers plus directX up-to-date kan dit met case fan ?

Wie kan mijn helpen ?

Afbeelding : http://rs283.rapidshare.com/files/195006736/artifacts.jpg

MVG,

Fabian

Laatst bewerkt:
dit ligt waarschijnlijk wel aan je videokaart.
onderneem de stappen die je zelf al aangeeft.
werkt dit niet kan je een nieuwe halen inderdaad.

Rare kleuren in beeld

Heb dit al gedaan heb de kast opengehaald en heeft wel effect daarom denk ik zelf aan oververhitting moet dit met VGA koeling of moet ik dit doen doormiddel van een case fan ?

MVG,

Fabian

Laatst bewerkt:
Dit probleem is omdat je kaart te warm wordt, want je hebt last van artifacts. Ik citeer van een persoon van OCC.net forum:
" Artifacts are graphical anomalies (funny shapes, odd colours, speckles, etc) that come from tiny compute errors in your graphics card. The cause is generally running your card faster than it can handle. The remedies can sometimes be added cooling or increased voltage, but the best and safest way to get rid of them is bringing the clocks down a notch."
Maar aan de titel van het plaatje te zien weet je wat dat zijn ;)

Je kunt de kaart iets lager klokken of een nieuwe vga of vga koeler kopen, of zorgen dat je een betere airflow krijgt in je kast (wat de temps wel een klein beetje omlaag zal halen).

een casefan op je videokaart laten blazen zou kunnen helpen, maar ik zou als ik jouw was voor 80 euro een leuk nieuw videokaartje kopen.

succse

Oke bedankt weet iemand nog een super video kaart die niet oververhit raakt tussen de €80-€100,- liever wil ik geen ATI

Laatst bewerkt:
nu nog twee vragen kan ik de videokaart makkelijk zelf installeren of heeft iemand hier een site voor en wat is klokken ?

Groet,

Fabian

je cpu en gpu lopen op een bepaalde snelheid, als je die sneller maakt is dat overclocken.
maar bij jouw draait hij op dit moment te snel dus zou je hem langzamer kunnen klokken.

de videokaart installeren hoeft geen problemen te geven.

je haalt de oude eruit, stopt de nieuwe erin, en doet de kabels daarop aansluiten

daarna drivers installeren en klaar.

Oke bedankt en hoe moet je hem langzamer laten klokken ?

Groet,

Fabian

Oke bedankt maar, het helpt niet veel ik ga deze week een nieuwe video kaart halen

Groet,

Fabian

je moet het wel bij 3d doen. en je moet het wel aanzienlijk doen

dus minimaal 20 van allebei afhalen.

Bedankt allemaal ik ga op zoek naar een nieuwe VGA mediamarkt krijgt een nVidia 9600GT ofzo

Groet,

Fabian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan