rare kuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Berichten
241
Hallo,

Mijn PC heeft rare kuren.
Het begon met een zeer trage werking (of niet werken) van het startmenu (start - programma's - bureau-acces. en dergelijke). Ik dacht tijd om te poetsen.
Eerst Ewido gedraaid, die haalde er wat troep af.
Toen Antivir die vond alles prima in orde.
Toen Panda active scan die meldde <Adware:adware/blazefind not disinfected>
Met een tool van Symantec dit proberen te herstellen. Symantec meldt <Adware.BlazeFind has not been found on your computer>
Toen Spybot alles in orde.
Ik constateer dat C-schijf nog al vol staat, dus daar 'n boel gepoetst.
Probleem bestaat nog steeds.
Tussendoor wil ik een bestandje op de D-schijf openen. Bij het dubbelklikken op de map zegt PC <schijf D is niet geformatteerd, wilt u dat nu doen?> Nee !!! Help!
Ik heb vervolgens de schijf gecontroleerd (deze computer - schijf D - eigenschappen - extra - nu controleren) en krijg dan kan de schijfcontrole niet voltooien. Bij de C-schijf krijg ik dezelde melding.
Een worm of spyware ofzo is erg genoeg maar problemen met m'n D-schijf daar word ik helemaal niet vrolijk van. Heeft iemand a.u.b. een suggestie of tip.
Alvast heel erg bedankt,
Nora.
 
lol

:D je schijf formateren is de beste oplossing lijkt mij op c schijf rechter muiknop en formateren drukken
 
Hier een aantal gebruiksaanwijzingen van diverse tools, en linken om ze te downloaden, Ccleaner is ook aan te raden om de boel beter schoon te maken, hier te verkrijgen.
 
Ik probeer zoveel mogelijk data van D te kopieren naar een externe harde schijf. Helaas zijn een paar belangrijke mappen niet te benaderen. Mijn C en D schijven zijn fysiek 1 schijf dus als D problemen heeft zal dat op C wel niet veel anders zijn. Ik durf eigenlijk niet goed 't register op te schonen. Tweaknow regcleaner geeft tig missende verbindingen en zegt dat de bijhorende register-entries dus wel weg mogen. Maar ik hoop als 't enigszins kan eerst zoveel mogelijk te redden voor ik ga formatteren of een nieuwe schijf inbouwen.

Ik zag dat er in mijn eerste posting iets weggevallen wat (ge ctrl-v-ed)
Panda signaleerde dus Blazefind, maar symantec niet.
Blazefind is adware en kan niet m'n schijf in de war geschopt hebben.
Kan deze ellende veroorzaakt zijn door 'n worm misschien?
Dan is de schijf dus fysiek niet stuk maar deugt er niks meer van de fat, kan dat ?

Groet, Nora
 
Laatst bewerkt:
Nou ja,
Vreemd dat ik hier niet iets met ctrl-v kan plakken.
Bij de niet te benaderen mappen krijg ik de melding
Schijf D is niet geformateerd. Wilt u dat nu doen?
En nee dat wil ik dus niet.
PC inspector een idee?
of beter chkdsk?
of beter ?

Thnx,
Nora.
 
draai "testdisk" van lange pier (het is niet van hem - maar hij heeft het me leren kennen) er eens op, volgens mij is ofwel de partitie van je harddisk naar de hens, of je disk zelf, ik zou er geen kritieke data meer opzetten !
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk - wel effe instellen naar waar ie alles moet opslaan - lange pier kan je er best wel mee helpen !

is je schijf in FAT32 of NTFS geformatteerd ? want als je chkdsk gaat draaien op een fat 32 schijf doet dat niet veel meer als scandisk in windows 98 ... al je bestanden hernoemen naar onbruikbare CHK bestanden
 
Laatst bewerkt:
Schijf is NTFS.
Er zijn twee partities.
Heb zojuist de docu van Testdisk gelezen.
Denk dat ik dat maar ga proberen.
Vraag: wat vul ik in bij partities: Intel/PC partition?
Vraag: Kan de schijf verziekt zijn door 'n worm?
Vraag: Kan de schijf problemen hebben gekregen door 't warme weer?
Vorig jaar ook in ze zomer schijfproblemen gehad.
De huidige schijf is nog geen jaar oud.
Mijn huis heeft 'n plat dak, 't is hier nu nog z'n 28 graden binnen.
Mijn vragen staan nu wel op 'n vreemde plaats (ik d8 in 't begin vooral aan 'n software-matig probleem, dat is er ook nog wel, maar ik probeer nu eerst de hardware op orde te krijgen en m'n data te redden, zal wel formatteren worden straks en dan is dat software-probleem hopelijk gelijk mee verholpen).
En als temp een rol speelt, wat dan. Hoe kan ik checken of de comp oververhit raakt.
Extra koeling erin? Wat voor iets?

Groet, Nora (naar terras)
 
als je dat al 2e keer op korte tijd voorhebt : ofwel pech ... ofwel je geheugen eens testen !!!
voeding nakijken is ook niet te vergeten !

warmte ... als een schijf niet continu op 120°C ligt te draaien kan het niet veel kwaad hoor

ja intel ... het is fat / ntfs dus
 
Kontroleer met dit progje de temps van alles, en in het bijzonder de harde schijf, dat zou idd het probleem kunnen zijn, ik weet niet of TestDisk hier een rol ik kan spelen, die is echt bedoeld voor het repareren van partities en schijfinformatie.

Mocht de temperatuur idd te hoog zijn voor die schijf, bij zo'n 50 graden begint het al te warm te worden, en dat natuurlijk is op te lossen, door een b.v.120 mm ventilator ervoor te zetten, mocht dat passen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan