rare logon

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0556

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
701
hallo,

telkens als ik windows opstart krijg ik dit <zie foto bij bijlage: log-on-to-windows-box.gif>
eerst was het altijd zo <zie foto bij bijlage:1314 >
hoe krijg ik de standaard logon terug?
als ik iets met logonstudio doe heeft dat geen zin, het blijft maar hetzelfde
 

Bijlagen

  • log-on-to-windows-box.gif
    log-on-to-windows-box.gif
    15,6 KB · Weergaven: 29
  • 1314.jpg
    1314.jpg
    29,9 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Click Start, and then click Control Panel.
Double-click User Accounts.
Click Change the way users log on or off.
Clear the Use the Welcome screen check box.

dit is om het classic logon screen te gebruiken.
inplaats van het hokje leeg te maken bij use the welcome screen checkbox moet je dit aanvinken. dan moet het goedzijn denk ik
succes:thumb:
 
Staat je computer in een Windows domein (dus met een Samba of Windows 2003 of Windows 2008 server-computer met een Windows domein), dan krijg je altijd die 'kale' inlog.

Is dit allemaal niet van toepassing, probeer dan:
Start -> [Instellingen] -> Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts
Klik op "De manier waarop gebruikers zich aan- of afmelden wijzigen"
Zet aan: "Het welkomstvenster gebruiken"

Succes,

Tijs.
 
@dnties
2 verschillende personen 1 gedachten

@whisper380: Zo heeft de topic-starter een NL en een ENG versie van de instructie :D
Ik had overigens niet gezien dat je al gereageerd had. ;) Ik was (blijkbaar) even met wat anders bezig terwijl jij je antwoord opstelde.

Tijs.
 
maakt mij verder nie uit vond het alleen grappig dat we dezelfde reactie hadden.
 
Click Start, and then click Control Panel.
Double-click User Accounts.
Click Change the way users log on or off.
Clear the Use the Welcome screen check box.

dit is om het classic logon screen te gebruiken.
inplaats van het hokje leeg te maken bij use the welcome screen checkbox moet je dit aanvinken. dan moet het goedzijn denk ik
succes:thumb:

ik heb een nederlandse versie van windows, dat plaatje heb ik niet zelf gemaakt. maar ik zal het wel vertalen.
 
ik heb een nederlandse versie van windows, dat plaatje heb ik niet zelf gemaakt. maar ik zal het wel vertalen.

Waarom kijk je niet even terug in mijn eerste posting? Dat is gewoon in het NL.

Tijs.
 
het werkt niet, als ik op: "de manier waarop......." staat er dat er software is die iets doet met de logon, ik denk dat het logonstudio is. Ik ga het nu verwijderen kijken of het dan wel werkt. (waarom ik logonstudio heb terwijl het toch geen zin heeft is een lang verhaal.....)
 
het werkt niet er staat nog steeds dat er een programma voor is ik heb een plaatje bij de bijlage gedaan. (ik gebruik geen vista, maar XP. Het is een vista THEME)
 

Bijlagen

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    58,6 KB · Weergaven: 35
start op in veilige modus en probeer het bestand daar te verwijderen.
veilige modus op f8 drukken voor het bootscreen (scherm met balkje)
 
Het is niet verstandig om 'op de botte manier' een *gina.dll bestand te verwijderen. Voor hetzelfde geld kun je namelijk helemaal niet meer inloggen! Zie hier dat de GINA verantwoordelijk is voor het hele inlogproces, vandaar deze waarschuwing.

Het is handiger dat je eerst die *gina.dll uitschakelt, de pc herstart, en dán kijkt of het *gina.dll bestand normaal te verwijderen is.
Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Verwijder in het rechter deelvenster de registerwaarde: GinaDLL
Sluit regedit, en herstart je computer.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
hé dat wist ik niet. bedankt voor de info dus ts kijk evn bij de vorige poster
 
ik kan het mapje winlogon niet vinden hij staat niet bij de W....:(

Voor degene die het nog niet weten, ik gebruik geen vista maar xp met een vista THEME.
 

Bijlagen

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    49,8 KB · Weergaven: 39
  • Clipboard02.jpg
    Clipboard02.jpg
    82,5 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Je leest verkeerd: je moet in het 'mapje' "Windows NT" zijn. Als je het mapje "Windows" inklapt, dan zul je zien dat op het zelfde niveau als "Windows" het mapje "Windows NT" staat (een aantal regels naar beneden).
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Zie schermafdruk hieronder (ik heb óók XP) dat die sleutel absoluut bestaat in elke XP computer.

Tijs.
 

Bijlagen

  • winlogon.JPG
    winlogon.JPG
    92,2 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Zo heb je ook weer wat geleerd.

Mooi dat het gelukt is, en bedankt voor de terugmelding en het op opgelost zetten van de vraag. :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan