rare map op externe harde schijf, geen machtiging om te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

randomnaam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2015
Berichten
2
Hallo,

Ik was bezig met een back up maken van mijn foto's, toen in opeens zag dat er een rare map was aangemaakt op mijn externe harde schijf. De naam van deze map bestaat uit allerlei nummers en letters. Als ik de map probeer te verwijderen, krijg ik een bericht dat ik niet gemachtigd ben om deze handeling uit te voeren. Ik ben gewoon als administrator ingelogd en kan ook niet via eigenschappen de beveiliging van de map aanpassen. Als ik de map open zie ik een aantal _p-bestanden staan. Iemand enig idee hoe ik deze map toch kan verwijderen? En hoe kan het dat mijn computer/ externe harde schijf ineens zelf mappen gaat aanmaken?

Alvast bedankt!
 
Miss de map van systeemherstel?

Met deze tool kun je een hoop.
http://www.purgeie.com/delinv/

En je kunt wel admin zijn maar je hebt niet echt de rechten en het betekent ook niet dat je eigenaar bent, kun je wel instellen bij de eigenschappen van die map en/of bestanden.
 
@JdK
Als je geen toegang hebt tot die map kun je ook de naam niet veranderen.
@TS
Dit is voorlopig wat ik erover heb kunnen vinden:
You did not use the package installer to extract the package.
The package is an Intra-Package Deltas-aware (IPD-aware) package.

For example, this problem occurs if you use WinZip by WinZip Computing, Inc., to view or extract an IPD-aware package.

IPD technology reduces a package's download size while still delivering a self-contained package that contains the updated files. The files with the _p file name extension are binary deltas. These files are used to synthesize the updated files when you run the package.
Bron: Microsoft
 
Heb inmiddels geprobeerd om mezelf als eigenaar in te stellen via eigenschappen en dan krijg ik ook diezelfde melding dat ik daarvoor niet gemachtigd ben. De 'baas' van de map is NETWORK SERVICE en die moet mij machtigen om dingen aan de map te kunnen aanpassen.

@Lange Pier die tool van jou ziet er wel goed uit, maar er moet toch ook een gratis manier zijn om de ongewenste map te verwijderen? En mocht deze map inderdaad van systeemherstel zijn (kan dat op een externe harde schijf? Ik ben altijd direct bang dat het een virus o.i.d. is), kan het dan vaker voorkomen dat er ineens rare mappen uit zichzelf worden aangemaakt?

@JdK ik kan de naam van de map wel aanpassen, maar wat heb ik hieraan? Ik wil de map namelijk helemaal verwijderen.
 
Het is gratis hoor om die te gebruiken, bij sommige handelingen alleen niet maar mappen of bestanden wissen wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan