rare meldingen zowel op internet sites als op mijn PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

assastan

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2013
Berichten
13
virus wtf..JPGvirus.JPG
ik krijg regelmatig een berichtje van AVG binnen over een virus of wat het dan ook mag zijn. Soms ook een hele lijst met steeds dezelfde opdracht map ... soms staat er bij soort: Trojaans paard, bij dit plaatje toevallig niet maar het stomme is, dat je kunt blijven drukken op verwijderen, het bericht blijft om de 5 minuten terug komen. Super irritant als je een spel aan het spelen bent. Iemand enig idee wat ermee aan de hand is?
ook krijg ik de laatste tijd steeds een hele rare foutmelding binnen als ik via Google Chrome op de site Google aan het zoeken ben (zie eerste plaatje). Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met die Delta Search toolbar, die ook random op mijn PC geïnstalleerd is. Ik heb hem er al een keer vanaf gegooid maar nee ... hij blijft terug komen. Heb ik het goed?
wat ik ben vergeten mee uit te knippen is wat er boven in de tab stond op het eerste plaatje; SSL-fout
misschien handig voor het beantwoorden van de vraag

Danku :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Download Malwarebytes Antimalware en kies voor de gratis versie, update MBAM en voer een snelle scan uit en doe wat malwarebytes adviseerd......
 
Hoe zit het dan met de locatie van dit virus? En waarom komt het om de 5 minuten terug terwijl ik het telkens verwijder? En die site dan?
 
Hoi,

Ten eerst, doe geen bankzaken op die PC.
Sirefef is een van de moeilijke ''virussen'' om te verwijderen, Dus let hier op.
Tevens maakt het je systeem traag, kaapt inloggegevens en nog veel meer.
Zie ook Google die ervoor waarschuwt: https://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=nl&answer=2886511&p=e_malware_Sirefef

Doe wat hieronder staat beschreven.

Download HitmanPro 3 naar je Bureaublad! (32bit versie - 64bit versie.)
Rechtermuisklik op het HitmanPro 3 icoontje en klik ''Als administrator uitvoeren'' aan. (En geef toestemming om het programma uit te voeren, Dus klik op JA indien je een melding krijgt van Gebruikersaccountbeheer.)
Je krijgt een venster geopend, HitmanPro zal zich nu automatisch update'n indien er nieuwe update's beschikbaar zijn.
Ga naar ''Instellingen''.

hitmanpro2.png

Vink het vakje aan van ''Potentieel ongewenste programma's opsporen (PUP)'' aan. Bij standaardactie staat automatisch ''Negeren'' verander dat in ''Verwijderen''. Klik daarna op ''OK'' om de instellingen op te slaan.

Klik daarna op ''Volgende''.
Vink het Vakje van ''Nee, ik wil deze computer slechts eenmalig controleren'' aan & Klik op ''Volgende''.
HitmanPro zal nu je PC scannen op mogelijke infectie's,
Wees geduldig want dit kan een poosje duren, (Ligt eraan hoe vol je schijf zit.)
Als er schadelijke software op het Systeem wordt aangetroffen zal HitmanPro verkleuren in Rood, Dit betekent dat er infecties zijn aangetroffen op het betreffende systeem.
Je kan er voor kiezen om de getroffen infectie's te ''Verwijderen'' of in ''Quarantaine'' te plaatsen.
Indien er een of meer verdachte bestanden zijn aangetroffen op het systeem, klik dan i.p.v ''Negeren'' Op ''Quarantaine''.
Als er PUP Infectie's zijn aangetroffen klik dan bij alle PUP infecties op ''Verwijderen''.
Klik op ''Volgende''.

Je krijgt een nieuw scherm te zien over het activeren van een licentie, Klik op ''Activeer gratis licentie'' indien men deze niet heeft gebruikt. (deze licentie is 30-dagen geldig.) Indien men de 30-dagen proef al heeft gebruikt, dan dient men het product aan te schaffen om de gevonden infectie's te verwijderen.

HitmanPro zal nu de infectie's verwijderen.
Indien je Bureaublad en je Taakbalk verdwijnen, Dit is normaal.
Indien HitmanPro om een herstart vraagt, Doe dit dan ook!
Na het herstarten Kun je je log terugvinden door HitmanPro weer te starten, Ga daarna naar ''Instellingen'' en klik op het Tabblad ''Geschiedenis''.
Klik op ''Logbestanden'' en dubbelklik op het bestand ''HitmanPro_[datum]_1802.log''
Je kunt nu zien wat er is verwijderd, en wat in Quarantaine is geplaatst.


Edit:

Als hier boven genoemde niet werkt, probeer dan onderstaande.

Download ESETSirefefEVCleaner.exe naar je Bureaublad!
Rechtermuisklik op ESETSirefefEVCleaner.exe en klik ''Als administrator uitvoeren'' aan.

esetsirefefevcleaner1.png

ESETSirefefEVCleaner.exe opent nu, typ ''y'' in zonder de quotes.

esetsirefefevcleaner2.png

ESETSirefefEVCleaner.exe gaat vragen om opnieuw op te starten, klik op een willekeurige toets om opnieuw op te starten.

Na het opnieuw opstarten, krijg je een melding van Gebruikersaccountbeheer om het programma ESETSirefefEVCleaner.exe te starten,
Geef toestemming om ESETSirefefEVCleaner.exe te starten, dus klik op JA.

esetsirefefevcleaner3.png

ESETSirefefEVCleaner.exe opent weer, met de melding weer opnieuw op te starten, klik op een willekeurige toets om opnieuw op te starten.

Na het opnieuw opstarten is een map aangemaakt op het Bureaublad met de naam ''CC Support'' open het, en post het kladblok-bestand als bijlage.
 
Laatst bewerkt:
Ondanks de enthousiast aangeboden hulp, adviseer ik je toch (dringend) om NIET zelf te gaan freubelen, maar Nucia te bezoeken. Dáár zitten deskundigen (o.a. afkomstig van de Helpmij) die je stap voor stap begeleiden. Het probleem van allerlei tooltjes zoals die gemiddeld worden aangeboden is vergelijkbaar met een pleister voor een onstoken bloedende wond : het bloeden stopt maar de ontstoken wond blijft en is niet genezen.
Idd. vergelijkbaar met hetgeen je zelf al schrijft in je bericht van 19.00 uur........................
Bij Nucia plakken ze geen pleisters, maar genezen ze de ontsteking, met als gevolg dat de wond niet meer kán bloeden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan