rare probleempjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

couldvebeenyou

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2007
sinds afgelopen week heb ik het volgende probleempje:

(bijna) elke keer als ik in mijn explorer webbrowser op de rechtermuisknop klik omdat ik bijvoorbeeld een afbeelding wil opslaan o.i.d. krijg ik een nieuw explorer scherm geopend.
Ik heb al gekeken naar de functies van de muisknoppen, hier ligt het niet aan.

sinds vandaag (!) heb ik het probleem dat wanneer ik in bijvoorbeeld de map 'mijn documenten' een submap 'mijn muziek' of 'mijn afbeeldingen' wil openen, ik het zoekscherm van windows voor m'n neus krijg inplaats van de map. Kortom het weergeven van submappen wil niet.

Iemand een idee??

Dit natuurlijk als eerste. Norton heeft al gelopen, op dit moment loopt de online virusscanner van kaspersky. Nog niets gevonden.

Kaspersky heeft nu een map gevonden in C:\Documents and Settings\mijn naam\complete dat vol staat met vage .zip files.

Hier heb ik al eens iets over gelezen, een trojan, en aan de datum van die map te zien kan dit niet het probleem zijn. Toch moet ik die trojan zien te verwijderen

Doe eerst maar even dit:

-.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.

En kan je ook even de volledige locatie naar de map geven waar die vage bestandjes instaan?

Dit is al een goed begin.

De "vage" zipfiles stonden in:

C:\Documents and Settings\mijn naam\complete

De panda virusscanner heeft de bestanden inmiddels gedesinfecteerd en zodoende konden ze worden verwijderd.

De twee probleempjes zijn helaas nog niet verholpen. Op dit moment loopt de virusscan van AVG. Dit zal nog wel even gaan duren....

Dit is al een goed begin.

De twee probleempjes zijn helaas nog niet verholpen. Op dit moment loopt de virusscan van AVG. Dit zal nog wel even gaan duren....

Gebruik je 2 Anti-virusscanners naast elkaar, of bedoel je AVG Anti-Spyware ??

haha ik zat meer te denken aan panda antivirus online... die is inmiddels al lang klaar.

zelf gebruik(te) ik norton antivirus maar die heb ik, nu ik AVG heb lopen, maar even verwijderd. Of is dat overhaastig geweest?

Ik begin nu opeens ook sterk te twijfelen aan Norton...

Laatst bewerkt:
haha ik zat meer te denken aan panda antivirus online... die is inmiddels al lang klaar.

zelf gebruik ik norton antivirus maar die heb ik ik AVG heb lopen maar even verwijderd. Of is dat overhaastig geweest?

Die AVG was dus AVG Anti-Spyware = overhaastig geweest ja.
Zonde, nu mag je de scan weer opnieuw starten.

ik heb de instructies stap voor stap uitgevoerd, de AVG loopt in de veilige modus. Gelukkig doet daarnaast mijn oude laptopje het nog dus kan ik gewoon surfen...

Dat is wat je bedoelde toch?:o

Kan ik trouwens AVG gewoon door laten pruttelen en dan morgen de de gegevens bekijken?

Laatst bewerkt:
ik heb de instructies stap voor stap uitgevoerd, de AVG loopt in de veilige modus. Gelukkig doet daarnaast mijn oude laptopje het nog dus kan ik gewoon surfen...

Dat is wat je bedoelde toch?:o

Ja, ik dacht even dat het niet liep in de Veilige modus, want dan heb je normaal gesproken geen internet ( in de Veilige modus ).
Succes!:thumb:

het is allemaal goed gegaan.

Hieronder het rapportje van AVG

+ Scan result:

C:\System Volume Information\_restore{EEE7D5AC-5237-4495-B862-DFC489D1F0F7}\RP230\A0041566.exe -> Adware.180Solutions : Cleaned with backup (quarantined).
HKLM\SOFTWARE\Classes\Wallpaper.WallpaperManager -> Adware.HotBar : Error during cleaning.
HKLM\SOFTWARE\Classes\Wallpaper.WallpaperManager.1 -> Adware.HotBar : Error during cleaning.
C:\Program Files\Common Files\Real\WeatherBug\MiniBugTransporter.dll -> Adware.Minibug : Cleaned with backup (quarantined).
C:\System Volume Information\_restore{EEE7D5AC-5237-4495-B862-DFC489D1F0F7}\RP231\A0041689.exe -> Backdoor.Rbot : Cleaned with backup (quarantined).
C:\System Volume Information\_restore{EEE7D5AC-5237-4495-B862-DFC489D1F0F7}\RP233\A0042690.exe -> Backdoor.Rbot : Cleaned with backup (quarantined).
C:\onoes.exe -> Backdoor.Rbot : Cleaned with backup (quarantined).
C:\Program Files\outlook\p.zip/Setup.exe -> Worm.VB.dw : Cleaned with backup (quarantined).
C:\Program Files\outlook\v.tmp -> Worm.VB.dw : Cleaned with backup (quarantined).
C:\System Volume Information\_restore{EEE7D5AC-5237-4495-B862-DFC489D1F0F7}\RP234\A0042719.exe -> Worm.VB.dw : Cleaned with backup (quarantined).

::Report end

Helaas doen de problemen zich nog wel voor, wat is de volgende stap??

Misschien dan toch geen malware.

Doe dit eerst eens voor je Internet Explorer rechtsklik-probleem:

Download hier ( directe download ) de IEFix en download het.
Dubbelklik na het downloaden op iefix.exe en voer het tooltje uit.
Start dan je pc opnieuw op en probeer het nog een keer.

Yes:thumb: dat heeft in ieder geval gewerkt!

Een probleempje is nu opgelost :o

Enig idee wat het andere kan zijn?

Mooi dat de IEFix heeft geholpen en dat je 1e probleem is opgelost!:thumb:

Over het 2e probleem:
Nee, ik weet niet precies wat de oorzaak is, maar ik zou even dit doen voor de zekerheid:

Hiervoor heb je een Windows XP cd nodig:

* Doe de Windows XP cd in de cd / dvd-drive
* Ga naar Start --> Uitvoeren en typ / kopier en plak: sfc /scannow
* Klik op OK en wacht af tot deze '' system file checker ''

Of het is een instelling, maar ik weet niet waar.

Dat heeft i.i.g. niet geholpen.

Ook mijn explorer probleem is weer terug nu opeens :o

Op een ander forum kwam ik dit tegen maar echt duidelijk werd het mij niet:

Stephan4kant schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:59:
Probleem opgelost Ik heb bij regedit gezocht naar 'Verkennen' en heb alle acties verwijderd. Gelukkig past WIndows dat weer aan, dus alles doet het weer.

Enig idee?

Dan is het probleem in iedergval opgelost. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan