Rare procedure opstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvdiepen

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
- Ik heb een voeding waar een schakelaar op zit. Deze schakelaar moet ik aanzetten, omdat hij van de vorige keer dat de pc gebruikt is moest ontladen (denk ik).

- Na het inschakelen van de voeding gaan de leds van het moederbord branden en de ventilator van de processor draaien, MAAR de harde schijf start niet op.

- Vervolgens zet ik de pc met zijn eigen aan/uit-schakelaar uit (5 sec ingedrukt houden).

- Na een aantal minuten wachten zet ik de pc weer aan met zijn eigen aan/uit-schakelaar. Nu begint alles wel te draaien zoals het hoort.

- Na de pc enige tijd gebruikt te hebben sluit ik hem af d.m.v. Windows (geen schakelaar gebruiken). Als ik hem vervolgens weer aan wil zetten kom ik weer in dezelfde situatie als punt 2.

Wat zou hiervan allemaal de reden kunnen zijn?

Ik zou het werkelijk niet weten. Je zou zeggen dat er iets mis gaat bij het afsluiten van windows. maar wat is dan de vraag...

Waarschijnlijk is dit hetzelfde probleem wat ik ook had :)

Restspannig ... dit kan je oplossen door je voedingskabel te aarden, of elke x je knopje 8er op je pc aan en uit zetten (maar dat is niet echt een goeie oplossing:))

Bij ons starte de pc heeeeeel langzaam op, waarschijnlijk had datte dus ook met de harde schijf te maken...

Probeer het maar eens :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan