Rare schermpjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo,

Al een weekje of twee heb ik last van rare schermpjes en een Winmx waarbij het scherm helemaal zwart wordt.
Winmx is nu uit maar ook in OE heb ik het als ik b.v. op bewerken klik.

Ik heb geen idee in welke hoek ik het moet zoeken.
Gebruik net 2 dagen een ander beeldscherm en dus ook een andere driver maar met de vorige had ik het ook al.
Wie heeft een idee?

Ik heb Windows XP.

Raar, bijlage gaat ook al niet :-)
Opnieuw
attachment.php

Laatst bewerkt:
Heb je ook directX opnieuw geïnstalleerd? Zou eigenlijk weinig met een monitordriver te maken moeten hebben, maar je weet maar nooit.

Nee, heb ik niet gedaan. Krijg ik alles niet met auto- update?
Er valt niet mee te werken :( Bij WinMX moet ik op een willekeurige zwart plek gaan staan en als ik geluk heb kan ik dan even zien hoe het gaat met mijn download :D

Na het installeren van een audio- of videodriver zal je directX opnieuw moeten installeren, de automatische update zal dit niet doen, immers die kijkt alleen naar de versie en daar heb je al de nieuwste versie van, alleen nog niet geínstalleerd met de nieuwe driver erin.

Ik ga even naar Microsoft toe.
Je hoort nog van me.

Ik ben bang dat het niet aan Direct X ligt.
Kijk maar hoe vreemd
attachment.php

Laatst bewerkt:
Heb je je skin terug op de 'classic' gezet. Wellicht is de skin corrupt of de service. De Themes service kan je ook uitzetten, dan is de skin gelijk weg (start-uitvoeren-services.msc).

Ik heb niets veranderd. Maar wat je verder bedoelt met skin... Je bedoelt het thema? Andere kleurtjes e.d.?
Nee.
Dat soort rare dingen krijg ik nadat de pc een poos aan staat. De verkenner gaat links staan klapperen, Winmx staat als een gek te flikkeren en die schermpjes worden raar. Vaak kan ik pas iets lezen of zien als ik er op sta.
B.v het kruisje rechtsboven. Alles is daar zwart, kom ik er op dan zie ik het weer. Ook framen van WinMx gaan raar doen. Ik weet niet waar ik dit moet zoeken. Het beeldscherm is het niet.

Caveman, ben je er nog :) Wat een skin is weet ik natuurlijk wel maar ik begrijp het niet in verband met mijn pc problemen.
Skin op classic. Van Windows XP??? :confused:

desktop>properties>themes>windows classic of zet alles op 'best performance' onder eigenschappen Deze computer>advanced>settings mits dit helpt, want je vindt de skins wel mooi?

Ja, ik heb inderdaad aangepast thema.
Maar waardoor? Dat wil ik overmorgen eens uit zoeken.
Ik gebruik zilvergrijze balk. Lijkt me standaard XP.
Geen foto als bureaublad. Dat is de enige wijziging van de laatste 2 weken.

Bedankt voor je reactie. Ik kom nog wel terug hierop.
Welterusten

We praten langs elkaar heen. Dat je thema op Modified staat is normaal, de kleinste wijziging in het thema zorgt hier al voor of je dat nu bewust of onbewust hebt gedaan.

Ik wil alleen uitsluiten dat het niet aan de skin ligt. Dit komt vaker voor namelijk. Doe dit: start-uitvoeren-services.msc [enter], zoek de Themes Service op en rechtsklik hierop, kies Stoppen. De skin moet nu weg zijn en je krijgt de normale windows look, zoals windows 95,98,2k dat hebben.

Ja ja, maar dan wil ik toch wel die gezellige kneuterige look hebben :) Ik kreeg direct een saaie platte taakbalk.
Wat ik me nu wel herinner. Ik heb een tijdje terug in Helpmij een thema gedwownload. Het installeerde zichzelf voordat ik het zelfs maar doorhad. Was afschuwelijk van kleur. Ik vermoed dat daardoor de kaarten nu een beetje geschud liggen.
Ik zet eens toch eens op WindosXP terug..

Watch dog is here :-)
Ik ben er nog niet uit. Gisteren kon ik weer niet met Winmx werken. Alles zwart.
Er gaat van alles verkeerd met drivers bij me. Video Bios is er zo eentje. Ik ga dat eerst maar eens proberen goed te krijgen.
Ik sluit deze vraag maar even als goed af.
Bedankt voor jullie hulp!

Ik heb het ook en kreeg het na de installatie van Leechammer.. wellicht zit daar het probleem in?

Goeie genade, die wil ik echt niet missen.
Als ik het weer krijg zal ik LeecHammer eens uit doen.
Toch zit er bij mij meer niet goed.
Aan de linkerkant een klapperende verkenner b.v.
Allemaal toestanden van MSI willen niet geinstalleerd worden. Op het moment heb ik jammer genoeg geen tijd om er goed in te duiken.
Bedankt voor je tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan