Rare situatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woodd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
Berichten
1
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb zowel een normale pc als een netbook, en sinds enige dagen werkt het (draadloze) internet niet meer op mijn pc. Mijn netbook en een andere laptop die hier staat kunnen wel op internet. Dit is zo op 2 verschillende netwerken.

Maar er is nog een 3de netwerk (van de buren 2 huizen verderop geloof ik) en die signalen komen soms door tot aan mijn kamer. Daarop kan mijn pc dan wel komen, al is dat signaal te zwak om normaal iets te kunnen doen zonder een half uur te moeten wachten.

Nou heb ik zelf allemaal topic langsgelopen, en daaruit blijkt dat je tcp/ip settings moet bekijken. Deze heb ik allebei op automatisch staan. Ik heb dus "cmd.exe" gedaan en dan ipconfig. hieruit komen de volgende dingen

verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres....:169.254,210.199
Subnetmasker....................:255.255.0.0
Standaardgateway..............:

Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Status van medium.... : medium ontkoppeld


Daarna heb ik dit bij mijn laptop ook gedaan, en daar kwam uit

verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres....:192.168.1.11
Subnetmasker....................:255.255.0.0
Standaardgateway..............:192,168.1.1

Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Status van medium.... : medium ontkoppeld


Vervolgens heb ik deze handmatig ingesteld op mijn PC en dan krijg ik niet meer het bericht dat hij verbinding probeert te maken, maar dan verbind hij ook daadwerkelijk. Probleem is dan alleen dat ik dan allen pakketen verzend, en niks ontvang.

Ik heb al geprobeerd WinSockFix te draaien, maar sinds ik dat heb gedaan start mijn pc in 5 minuten op in plaats van 1, en ik begin radeloos te worden, vandaar mijn post hier. Ik ben trouwens een leek op het gebied van PC's dus graag simpele uitleg :)


Nog een toeving, hiervoor switchte ik vaak van netwerk, eentje bij ons thuis een een van de buren, die hebben een veel sterker signaal, maar daar heb ik al n jaar geen problemen van gehad ( van dat switchen)

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee,

groeten
 
Laatst bewerkt:
hoi. het ip 169. is een apipa adres. Om het niet te lastig te maken met termen zal ik zo kort mogelijk uitleg geven;

Je provider heeft een server staan met allemaal ipnummers in dns staan. zo wordt je wel of niet op de server toegelaten van de provider. (internet). Deze provider heeft jouw een static ip gegeven (vast ipnummer), maar op jouw router of modem (draadloos) staat dhcp aan. DHCP deelt ip adressen uit op het netwerk aan computers die met de router verbonden is.Steeds wanneer jij je aanmeldt op het netwerk zal de router kijken of je al eerder bent aagelogt geweest op de router en welk ip hij moet uitdelen. Hij zal eerst hetzelfde ip proberen uit te delen, mits een andere machine deze nog niet in gebrik heeft. Dor jouw systeemcrash zal de cache waar de router uit leest ook verdwenen zijn.

Oplossing is dan ook eenvoudig.

ga naar start / uitvoeren en typ cmd [enter]
typ dan ipconfig /flushdns. (hiermee zal hij de ip gegevens/ records verwijderen die de router denkt te moeten vinden. Doe dan een ipconfig/ release.gevolgd met een ipconfig/ renew. Bekijk ook of je geen mac filtering aan hebt staan op je router. Ik ga er vanuit dat deze uitstaat aangezien je dhcp gebruikt. als je nu in commandprompt (cmd) opnieuw ipconfig/all doet zul je moeten zien dat het ip is verandert. Gebeurd dit niet adviseer ik je eerst een te kijken hoe deze verbinding functioneerd als de pc bekabeld wordt aan de router. Zo weten we zeker geen ruis te hebben op de verbinding. BElangrijk!! Zorg ervoor dat je geen firewall aan hebt staan. Deze kunnen het verversen van het ip adres enorm beperken. Mijn laatste advies. Mocht deze stapen niet werken, noteer je gegevens uit je draadloze router/ modem en geef hem een reset. je kan op je router komen door in je internetbrowser 192.168.1.1 te typen. hier vindt je ergens een reset optie. na de herstart kan je controleren of je ip settings weer werken. een ip 0.0.0.0 betekent dat ie hem gereleased heeft en wacht op een renew commando op een nieuw ip te krijgen.

succes:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan