rare slaapstand (hibernate)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sijmenjan

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Als ik mijn computer in hibernate (hibernate vr verwarring m vista) gezet heb, dan blijft mijn computer ongeveer 1/10 sec uit en gaat dan direct weer aan.
Zwaar irritant.
Weet iemand hier een oplossing voor?
(Nee, geen "Zet je computer dan niet in hibernate")

Ik heb XP Pro SP3,
een HP Pavillion a6422 comp met PEGATRON mobo en intel c2duo 2x2.40ghz

Hoi....:)

Heb je ook een draadloze muis?...en zoja..is deze van Trust ?

ED

Als ik mijn computer in hibernate (hibernate vr verwarring m vista) gezet heb, dan blijft mijn computer ongeveer 1/10 sec uit en gaat dan direct weer aan.
Zwaar irritant.
Weet iemand hier een oplossing voor?
(Nee, geen "Zet je computer dan niet in hibernate")

Leesvoer

Ga via apparaatbeheer naar de eigenschappen van je apparaten en kijk bij energiebeheer, als er staat "Dit app. mag de computer uit de stand by stand halen" en er staat een vinkje voor haal het dan weg. Doe dit voor alle app.

Grtz.

Heb je nou ook gedaan wat FunZip heeft aangegeven?

En mensen die je willen helpen telkens met zo'n ( :p ) smiley benaderen is nou ook weer niet echt blijkgeven van wat dankbaarheid...wat denk je zelf?....:)

ED

Kun je mij even alle energie-instellingen geven of screenshots /printscreens maken en hier plaatsen?

ED

Kun je mij even alle energie-instellingen geven of screenshots /printscreens maken en hier plaatsen?

ED

Hier zijn ze:thumb::

Bijlagen

• Advanced.JPG
    Advanced.JPG
    29,9 KB · Weergaven: 45
  • Hibernate.JPG
    Hibernate.JPG
    30,6 KB · Weergaven: 52
  • Power Schemes.JPG
    Power Schemes.JPG
    39 KB · Weergaven: 46
  • UPS.JPG
    UPS.JPG
    29,4 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Om te beginnen eerst even dit : energiestanden en namen zijn in Vista t.o.v. XP veranderd en er is nu ook sprake van een Sluimerstand.

Je geeft zelf al iets aan met: (hibernate vr verwarring m vista)
(wat je hier nou precies mee bedoelt begrijp ik niet echt helemaal)

Maar de titel van je topic zegt weer : rare slaapstand (hibernate)

Daarom....lees eerst dit eens goed door en test eens wat uit:

http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a...ta-vragen/133-vista-supersnel-opstarten-.html

ED

Om te beginnen eerst even dit : energiestanden en namen zijn in Vista t.o.v. XP veranderd en er is nu ook sprake van een Sluimerstand.

Je geeft zelf al iets aan met: (hibernate vr verwarring m vista)
(wat je hier nou precies mee bedoelt begrijp ik niet echt helemaal)

Maar de titel van je topic zegt weer : rare slaapstand (hibernate)

Daarom....lees eerst dit eens goed door en test eens wat uit:

http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a...ta-vragen/133-vista-supersnel-opstarten-.html

ED

Ik bedoel:

XP Nederlands: Slaapstand
XP Engels: Hibernate
Vista Nederlands: Sluimerstand
Vista Engels: Hibernate

En ik heb XP Engels
(Weliswaar NL firefox, NL ccleaner, etc)

Laatst bewerkt:
Sinds wanneer heb je het probleem? Na een update of installatie of andere wijziging?

Hoe zet je de pc in hybernate?...Via Start of met de Powerknop?

Haal eens het vinkje weg bij " Enable Hybernate " en start dan eens helemaal opnieuw op en zet dan het vinkje er weer bij en start weer eens helemaal opnieuw op (dus nog GEEN hybernate stand gebruiken) en pas daarna weer het vinkje terug zetten en uittesten.

Probeer ook eens de optie "Hybernate" en niet de optie " Ask me what to do" (plaatje 1)

ED

Sinds wanneer heb je het probleem? Na een update of installatie of andere wijziging?

Hoe zet je de pc in hybernate?...Via Start of met de Powerknop?

Haal eens het vinkje weg bij " Enable Hybernate " en start dan eens helemaal opnieuw op en zet dan het vinkje er weer bij en start weer eens helemaal opnieuw op (dus nog GEEN hybernate stand gebruiken) en pas daarna weer het vinkje terug zetten en uittesten.

Probeer ook eens de optie "Hybernate" en niet de optie " Ask me what to do" (plaatje 1)

ED

Ik heb het probleem sinds ik mijn computer gekocht heb. Eerst met Vista, en toen ik terugstapte op XP ook

Heeft dan dus niet met software (windows) te maken denk... of heb ik dit fout?

Weet je hoe je in je BIOS komt?..meestal met Del of F2 toets bij het opstarten

Zoja..probeer eens de optie "Load default...." te vinden en die te activeren en dan met F10 opslaan en afsluiten en dan weer opnieuw opstarten en weer uittesten.

ED

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan