Rare startknop (linksonder)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Berichten
808
Mijn startknop, die ene rechtsonder in beeld krijgt na een tijdje de meest vreemde kleuren.

(zie bijlage)

Nu is mijn vraag hoe dit kan en hoe ik dit kan verhelpen.
Ik werk met windows 98
 

Bijlagen

  • rarestartknop.doc
    37,5 KB · Weergaven: 74
Ten eerste had je het plaatje niet goed opgeslagen (was een word document met als extensie gif, Opera snapte er geen snars van)

Ten tweede denk ik dat je pc aan de lat van zijn doen zit. Dit zie je wel vaker wanneer een pc lang aanstaat en/of deze weinig bronnen over heeft.
Bronnen kun je bekijken via Start->programma's->bureau-accesoires->systeembeheer->Bronmeter (als deze ten minste geinstalleerd is, via configuratiescherm ->software->windowsonderdelen->onderdeel systeembeheer)

Dingen die je zou kunnen doen zijn:
=>De harde schijf eens opschonen:
- Tempfolders legen (c:\windows\temp; c:\windows\temporary internetfiles)
- Niet gebruikte software deinstalleren
=>De opstartprogramma's verminderen:
Ga naar Start->uitvoeren->typ in msconfig en vink daar een aantal dingen uit enkele voorbeelden:
- Brand software ben je pas nodig als je gaat branden
- Peer2peer (kazaa, enz) programma's hoeven niet gelijk op te starten
- Anti4us programma's daarintegen moeten wel mee opstarten
Er is een site waar je kunt zoeken hoe de software heet die opgestart wordt en of je dit kunt verwijderen maar ik weet de link zo niet.

Hopelijk heb je hier wat aan.

De groeten,
Mark
 
Brand en download software zitten niet op de pc.

Over de bijlage:
Ik had printscreen in een word document gezet, maar dat werkt dus niet
 
Je kunt eventueel via Start - Uitvoeren - oke, geef in:
%tmp% - Oke, je tempmappen legen.

Lucia
 
lijkt het net als of het een beeldschermpje is???
 
Geplaatst door Disturbed
Brand en download software zitten niet op de pc.

Over de bijlage:
Ik had printscreen in een word document gezet, maar dat werkt dus niet
Werkt wel als je maar zorgt dat je het een .doc bestand laat en geen .gif van maakt.

Over die Brand en download software: Dit waren enkele voorbeelden, software heb je in alle soorten en maten. Dus controleer de software die opgestart word.

Heb je als eens de bronnen bekeken via Start->programma's->bureau-accesoires->systeem werkset(en niet systeembeheer wat ik eerst dacht)->Bronmeter?

Een tijdelijke oplossing om het plaatje weer goed te krijgen is:
Zet de taakbalk aan een andere kant neer (bv bovenaan) windows ververst dan het plaatje dacht ik.
En zet daarna de taakbalk weer terug.

Een oplossing die 9 van de 10 problemen verhelpt: Back-up maken van bestanden, formateren en opnieuw installeren.

En zoals gezegd dit is een probleem die optreed wanneer de pc (te)veel moet doen en dit eigenlijk niet meer aan kan.

De groeten,
Mark
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Je kunt "Tweakui" van M$ eens proberen, er zitten veel reparatie tools in.Onder andere voor "onwillige iconen"

Tweakui.

Grtzzz.
 
Geplaatst door FunZip
Hoi,

Je kunt "Tweakui" van M$ eens proberen, er zitten veel reparatie tools in.Onder andere voor "onwillige iconen"

Tweakui.

Grtzzz.

Het is niet een onwillige icoon. Wat er gebeurd is dat op een gegeven moment het plaatje op de startknop niet goed wordt weergegeven dit kan komen dankzij een trage slome pc die op de max van zijn doen is. Maar met tweakui kun je wel instellingen doen waardoor de pc sneller wordt.

Nog een vraagje overigens heb je alle update's wel eens binnengehaald?

De groeten,
Mark
 
Heb de antwoorden gelezen en het kan dus eigenlijk van alles zijn, maar waarschijnlijk dus dat de pc aan zijn maximum zit.

Maar het is hier met heel veel computers, het is een netwerkverbinding met ongeveer 20 pc's.

Maar de starktknop is geen beeldschermpje, het heeft de meest verschillende kleuren door elkaar, in de kleuren zit geen logica.

de map met tijdelijke bestanden is bij iedereen al zowat geleegd, dus ik weet het eigenlijk nog steeds niet.

tis wat met die computers.............
 
ik zei beeldschermpje, omdat ik het groen van mijn buroblad zag , en als ik naar helpmij ging , er bijvoorbeeld wat blauwigs bij kwam, ik had toen o.a een hoop troep in mijn pc zitten, maar wat niet tot de oplossing leide, dat kwam pas na formateren

hier de link van mijn relaas, misschien kun je er iets meehttp://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=55619

groetjes
 
Dit probleem onstaat overigens ook wel eens wanneer er verkeerde/oude drivers geinstalleerd zijn download eens de nieuwste drivers (vooral van de videokaart).

En misschien een alle downloads voor 98 van http://windowsupdate.microsoft.com binnen halen (er is geloof ik een zakelijk gedeelte waarbij je ze kunt downen op 1 pc en uitvoeren op meerdere dus ff zoeken).

Misschien heb je hier wat meer aan.

PS waar ik werk hebben we een 10tal p1 120 mhz :( die het afgezien van het af en toe vast lopen redelijk doen. (pc's worden gebruikt voor terminal sessie's met unix server van 1997 die voor december gaat worden vervangen :D :D)

De groeten,
Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan