Rare startpagina en vragen om gegevens IE

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Ik krijg steeds de volgende url binnen bij het openen van IE:
http://www.msn.com/404.aspx?aspxerrorpath=/runonce2.aspx
als startpagina. Er wordt dan aangegevend dat de gevraagde pagina niet kan worden gevonden en gevraagd deze door te geven. Doe ik natuurlijk niet. Veranderen van startpagina helpt niet.
Ik heb met verschillende anti-spywareprogramma's gescand en via spyboth kwamen er twee uit. Deze uiteraard verwijderd. Maar het probleem blijft bestaan.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt, ruut

Laatst bewerkt:
dit is die code, maar ik zou zowiezo moet de scanners scannen die ik onder aangeef.

Als startpagina raar doet:

2. Open een leeg kladblokscherm en plak daar onderstaande vetgedrukte tekst in:

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"RunOnceComplete"=dword:00000001
"RunOnceHasShown"=dword:00000001

Sla het op je bureaublad op als fixreg.reg met als type alle bestanden.
Dubbelklik op het bestand. Klik bij de vraag of je de wijzigingen aan het register wil toevoegen op Ja.

Scan eerst ff met de freescanner van Mbam

download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

Nu download je superantispyware:

http://downloads2.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware.exe
Weer updaten en na de scan verwijder je weer de virussen, en start je pc opnieuw op.
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)

Ik krijg steeds de volgende url binnen bij het openen van IE:
http://www.msn.com/404.aspx?aspxerrorpath=/runonce2.aspx
als startpagina. Er wordt dan aangegevend dat de gevraagde pagina niet kan worden gevonden en gevraagd deze door te geven. Doe ik natuurlijk niet. Veranderen van startpagina helpt niet.
Ik heb met verschillende anti-spywareprogramma's gescand en via spyboth kwamen er twee uit. Deze uiteraard verwijderd. Maar het probleem blijft bestaan.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt, ruut

De reactie van Tom Tom is wat overdreven.
Alleen dat regfix uitvoeren is al genoeg.
Het kan natuurlijk geen kwaad af entoe een uitgebreide malwarescan te doen, maar met jou probleem heeft dat niks te maken.

ja maar als spybot er al paar gevonden had, zou ik toch voor de zekerheid die scans eroverheen laten

mbam duurt hooguit 10 minuten een snelle scan

ja maar als spybot er al paar gevonden had, zou ik toch voor de zekerheid die scans eroverheen laten

mbam duurt hooguit 10 minuten een snelle scan

Je maakt jezelf met zo'n reactie alleen maar .....
Je adviseert niet alleen Mbam - overigens zijn die tien minuten natte vinger werk, want afhankelijk van de omvang van de gegevens op je schijf (schijven) - maar bovendien moet voor de oplossing van het probleem volgens jou ook nog Superantispyware worden gedraaid.

Sine Qua Non .... :mad:

Ik wacht de reactie van Ruut wel af

Je maakt jezelf met zo'n reactie alleen maar .....
Je adviseert niet alleen Mbam - overigens zijn die tien minuten natte vinger werk, want afhankelijk van de omvang van de gegevens op je schijf (schijven) - maar bovendien moet voor de oplossing van het probleem volgens jou ook nog Superantispyware worden gedraaid.

Sine Qua Non .... :mad:

Ik wacht de reactie van Ruut wel af

mag ik weten wat je probleem is

IE startpagina

Ik heb gescand met Malwarebytes en krijg 1 melding: Register Key
HKEY_CLASSES_ROOTCLDSID\9afb8248-61 en bij
Superantispyware de volgende melding: Adware Tracking Cookie ((9 items). Alles verwijder maar die rare startpagina verschijnt nog steeds.
Is het mogelijk om iets eenvoudiger uit te leggen wat ik met doen want zo computertechnisch ben ik niet. Alvast bedankt, ruut

druk ergens op je bureablad met je rechtermuisknop, druk dan op nieuw, dan op tekstdocument, plak dan het volgende daarin, druk dan bovenaan op bestand / opslaan als. tik dan bij naam: fixreg.reg / bij opslaan als type, moet je alle bestanden doen.

Nu ga je naar de plaats waar je op hebt geslagen, dubbelklik op het bestandje, de pc vraagt nu om toe te voegen, klik dan op ja. Nu kan je startpagina weer instellen

Zeg of het gelukt is

Dit is die code:

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"RunOnceComplete"=dword:00000001
"RunOnceHasShown"=dword:00000001

IE startpagina

Helaas. Alles gedaan volgens de tekst, opslaan lukte ook en de toevoeging ook.
Het ging helemaal goed tot ik IE weer opende. Kreeg ik weer die rare Microsoftpagina. Herinstellen van de startpagina hielp ook niet. Heb je wellicht nog een andere tip. Kan dit trouwens kwaad? Alvast weer bedankt, ruut

Laatst bewerkt:
Startpagina IE

Het rare is dat bij Internetopties wèl mijn eigen startpagina staat aangegeven als voorkeur maar toch dat rare Microsoft te voorschijn komt.

Hoi,

Waarschijnlijk gaat het om een update van IE onder windows xp ?

Maak de installatie van IE7 eens ongedaan.
Configuratiescherm > Software en evt. een vinkje boven in dit venster bij 'Windows updates weergeven' (of iets dergelijks)
Na het verwijderen start je opnieuw op en draait CCleaner (www.ccleaner.com).
Wat vaak vergeten wordt ná ccleaner is weer opnieuw op te starten. De eventueel aanwezige registry-ingangen blijven namelijk recident geladen zolang je niet opnieuw opstart.
Wanneer IE6 weer 'normaal' werkt na het opstarten, kan je alsnog weer die update proberen.

Belangrijk is vooral dat je bij het voor het eerst opstarten van IE7 goed leest welke stapjes je moet zetten om weer 'gewoon' verder te kunnen met je gebruikelijke startpagina.
Want de meestvoorkomende oorzaak voor jou 'kwaal' is dat één van die stappen niet correct is gedaan en dus de goede keuze niet is gemaakt.

Laatst bewerkt:
IE startpagina

Nee, daar wordt niet om gevraagd. Er wordt gevraagd om de gegevens van mijn provider.

Nee, daar wordt niet om gevraagd. Er wordt gevraagd om de gegevens van mijn provider.

Voor mij volstrekt onduidelijk wat je hier nu weer mee bedoelt in reactie op mijn advies.
Maar ik denk dat je er vást nog wel een keer uitkomt en meld me af voor jou threath.

succes verder

ie startpagina

Ik meldde precies wat de vraag was van die rare Microsoftsite, namelijk of ik het webadres van mijn provider wilde melden omdat dat (zgn) bij hen onbekend was. Inmiddels is het probleem via systeemherstel opgelost en hoop ik nu verschoond te blijven van dit soort sites.
Bedankt voor alle adviezen en jullie moeite, ik heb er in ieder geval weer wat bijgeleerd (reg). Groet, ruut

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan