Rare startup error: Microsoft Fouten Rapportage

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik het zo goed zie zou je de kolom Toepassing groter kunnen maken, en dan zien welk programma blijkbaar een fout had (NDP1-1sp1xxxxxxxxxxxx).

Tijs.

Als ik het zo goed zie zou je de kolom Toepassing groter kunnen maken, en dan zien welk programma blijkbaar een fout had (NDP1-1sp1xxxxxxxxxxxx).

Tijs.

Bedankt voor je reactie.

Ik zal t bij de volgende startup even testen.

Tijs.

Hey ik heb de error weer gekregen en het bij toepassing: NDP1.1sp1-KB953297-X86

Kijk even hier
Het is dus een update die (blijkbaar) maar blijft starten op je pc.

Doe even het volgende: Download het bestand van bovengenoemde link, maar start het nog niet.
Start daarna: AutoRuns
Zodra die alles heeft geïnventariseerd, doe in het tabblad Everything een zoekopdracht via Ctrl-F (of klikken op het verrekijkertje).
Zoek naar NDP1.1sp1-KB953297-X86
Vink het uit.
Zoek nog even verder naar hetzelfde totdat je zeker bent dat het niet nóg ergens voorkomt in AutoRuns.

Zodra gedaan, de pc herstarten. Na de herstart dat gedownloade programma van Microsoft uitvoeren. [Het zou kunnen zijn dat die terugmeldt dat de update al geïnstalleerd is.]
Herstart weer de pc, en ga dan nog 1x kijken met AutoRuns of het programma dan nog automatisch wordt gestart (zie instructie boven), en indien ja, vink het uit.

Succes,

Tijs.

bedankt voor je reactie, maar ik zie net dat dat bestand voor service pack 1 is en ik heb 3 :S ik weet niet of dat wat uitmaakt maar zonder servicepack 3 kan ik geen GTA 4 meer spele :P

en het is inderdaad een update die blijft starten, iedere keer als mn pc start zie ik wualct.exe ofzo iets en bij het afsluiten zie ik steeds updates instaleren

Ik denk dat je een denkfout maakt: XP staat op SP3, maar het gaat hier over .Net framework. SP's voor .Net framework hebben geen invloed op SP3 van XP...

Je kunt dus gerust doen wat ik zei. Bovendien: Als de update al geïnstalleerd was (of vervangen door een 'hogere' update), dan zul je dat terugzien als je 'm start (iets in de sfeer van "Deze update is al geïnstalleerd" of iets dergelijks).

Tijs.

Als de vragensteller de vraag egoïstisch overal plaatst zitten we mooi langs elkaar heen te praten. Daarom voor deze meneer/mevrouw nog één keer: Kijk in de logboeken van Configuratiescherm - Systeembeheer om te zien welke oorzaak en samenhang de fout heeft. Enkel .net Framework geeft hierover natuurlijk geen uitsluitsel omdat dit een invoegtoepassing is, zoals Java, dat door verschillende processen gebruikt wordt. Een nieuwe versie van .net Framework is trouwens alleen te overwegen als een programma dat nodig heeft en verandert niets omdat de oude blijft bestaan.

Je hebt zelf al begrepen dat een bepaald programma hiermee te maken heeft, hoewel je hier waarschijnlijk nog steeds niet in de logboeken gekeken hebt en dat bestand wijst volgens Google (wat ik ook heb aangeraden om te gebruiken voor verder uitsluitsel) op een Trojaans Paard virus. Lees het zelf maar na en begin te doen wat ik adviseerde. Let er goed op dat virusverwijdering vaak betekent dat er noodzakelijke bestanden of programma's worden gewist als die besmet zijn. Het is zaak om op Internet te zoeken naar het beste middel wanneer jou scanners aangeven welk virus als bepaalde bestanden besmet heeft. Daar zijn vaak vaste procedures voor. Als een virus een downloader is heeft het al vele andere virussen en malware uitgenodigd en is alleen herinstallatie van Windows nog een optie. Ga maar eens na of je de laatste tijd wat te wild hebt geklikt op sites waar je eigenlijk niet had moeten komen. Dit is mijn laatste hulp op deze vraag want ik doe het niet voor dubbele vragenstellers. Je had moeten weten dat dit voor ons niet interessant en nuttig is.

@Alfred2: Als je goed gelezen had had de topic-starter al aangegeven in zijn laatste posting dat het 99% zeker wel degelijk over een Windows update gaat en níet over een virus:
en het is inderdaad een update die blijft starten, iedere keer als mn pc start zie ik wualct.exe ofzo iets en bij het afsluiten zie ik steeds updates instaleren

Ik zie dus geen reden waarom je zo reageert. Natuurlijk is het prima dat de topic-starter ook scant op virussen etc., maar ik zie hier niet overduidelijk dat het (in dit geval) een virus zou moeten zijn.
Daarnaast is mijn eerste posting er al op gericht geweest om te zien of het als afzonderlijk programma wordt gestart, en het dan uit te schakelen met AutoRuns (als dat lukt/kan).

Tijs.

Laatst bewerkt:
naja ik heb avast en regrun (regrun is een guard voor registry en windows folders, het laat nix toe tot ik het accepteerd ook in registry) dus er zal geen virus op zitten :)

Kijk even hier
Het is dus een update die (blijkbaar) maar blijft starten op je pc.

Doe even het volgende: Download het bestand van bovengenoemde link, maar start het nog niet.
Start daarna: AutoRuns
Zodra die alles heeft geïnventariseerd, doe in het tabblad Everything een zoekopdracht via Ctrl-F (of klikken op het verrekijkertje).
Zoek naar NDP1.1sp1-KB953297-X86
Vink het uit.
Zoek nog even verder naar hetzelfde totdat je zeker bent dat het niet nóg ergens voorkomt in AutoRuns.

Zodra gedaan, de pc herstarten. Na de herstart dat gedownloade programma van Microsoft uitvoeren. [Het zou kunnen zijn dat die terugmeldt dat de update al geïnstalleerd is.]
Herstart weer de pc, en ga dan nog 1x kijken met AutoRuns of het programma dan nog automatisch wordt gestart (zie instructie boven), en indien ja, vink het uit.

Succes,

Tijs.

ik heb Autoruns en ik ging naar de tab maar bij find; kan het de zoekopdracht niet vinden :S ook niet als ik het verkort (dus een deel van de zoekopdracht)

btw als ik in mijn logboek kijk en dan bij Windows Update Agent, zie ik redelijk veel fouten

Bijlagen

• windowsupdateagent.jpg
    windowsupdateagent.jpg
    101,6 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Het feit dat je met AutoRuns dat NDP*.exe bestand niet tegenkwam betekent dat dat programma wordt aangeroepen/gestart door een ander proces (bijv. Windows Update).

Ik zou het zo doen:
1. Schakel die 2 anti-virus maatregelen tijdelijk uit voor stap 2.
2. Ga naar de updates website van Microsoft (http://windowsupdate.microsoft.com), en probeer alle gereedstaande updates te installeren.

Levert dat geen oplossing:
Schakel weer die anti-virus maatregelen uit, in ieder geval dat regrun.
Download het programma Dial-a-fix.
Pak het helemaal uit op jouw pc, en draai het.
[Krijg je meldingen over bepaalde .dll bestanden, dan kunnen die genegeerd worden, dit komt vanwege Internet Explorer 8 waar dial-a-fix nog geen weet van heeft.]
Klik op "Flush Softwaredistribution", en op de vraag die je krijgt, klik op Yes.

Vink aan: Vink aan: Empty Temp folders en ook Fix Windows Update. Druk daarna op Go.
Herstart daarna je computer, en kijk of het daarna beter gaat.

Succes,

Tijs.

Let er even op dat je met Internet Explorer naar de Windows Update site gaat, dus niet met Firefox etc.
Krijg je dan nog niets voor elkaar, dan kan ik me alleen nog voorstellen dat je een illegale versie van Windows XP gebruikt, en dus niet via de website updates kunt ophalen.

Tijs.

Let er even op dat je met Internet Explorer naar de Windows Update site gaat, dus niet met Firefox etc.
Krijg je dan nog niets voor elkaar, dan kan ik me alleen nog voorstellen dat je een illegale versie van Windows XP gebruikt, en dus niet via de website updates kunt ophalen.

Tijs.

ah met IE werkte die wel :) en ik heb gewoon een legale windows XP

Hopelijk levert het ook het gewenste resultaat! :)

Tijs.

Geen probleem, graag gedaan, ik weet hoe vervelend Windows Update kan zijn.

Mocht het probleem nu een week wegblijven, klik dan even op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" een beetje naar beneden rechts op deze webpagina, want dan ga ik ervan uit dat het probleem definitief verholpen is.

Verdere terugmeldingen hoeven wat mij betreft niet (tenzij het probleem terugkomt).

Tijs.

Geen probleem, graag gedaan, ik weet hoe vervelend Windows Update kan zijn.

Mocht het probleem nu een week wegblijven, klik dan even op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" een beetje naar beneden rechts op deze webpagina, want dan ga ik ervan uit dat het probleem definitief verholpen is.

Verdere terugmeldingen hoeven wat mij betreft niet (tenzij het probleem terugkomt).

Tijs.

Zo, ik heb weer dezelfde fout melding gekregen op startup (soms is het er en soms niet)

Ok, dan moeten drastische maatregelen genomen worden. ;)

Uit een eerdere posting in deze discussiedraad:
Schakel weer die anti-virus maatregelen uit, in ieder geval dat regrun.
Download het programma Dial-a-fix.
Pak het helemaal uit op jouw pc, en draai het.
[Krijg je meldingen over bepaalde .dll bestanden, dan kunnen die genegeerd worden, dit komt vanwege Internet Explorer 8 waar dial-a-fix nog geen weet van heeft. Er worden in deze instructie geen items aangeroerd waar dat relevant voor is.]

Klik in dial-a-fix op Flush SoftwareDistribution, en op de vraag die je krijgt, klik op Yes.
Vink aan in dial-a-fix: Empty Temp folders en ook Fix Windows Update. Druk daarna op Go.
Herstart daarna je computer, en kijk of het daarna beter gaat.

Succes,

Tijs.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan