rare strepen bij beeldscherm,bij en zonder het spelen van games

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikkie12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2007
Berichten
0
halle helpmij lezers.
ik zit met een probleem,ik heb 2 maanden geleden een nieuw beeldscherm gekocht,een up-to date beeldscherm namelijk een hp 20 inch wide screen. maar naar verloop van tijd kwamen er in kleine maten gekleure verticalen strepen op het beeld,maar die gingen ook weer weg,dus ik zocht er verder niks achter. maar de laatste 3 dagen,zit het hele beeld er vol mee,en gaan ze ook niet meer weg. voor dit probleem heb ik dan ook foto's genomen om het te verduidelijken. hoop dat je aan de hand van de foto's het probleem kunt zien.
hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen,want het is erg frusterend.

Gegroet: Dikkie
 

Bijlagen

  • Photo-0071.jpg11.jpg
    Photo-0071.jpg11.jpg
    74,7 KB · Weergaven: 185
  • Photo-006811.jpg
    Photo-006811.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 145
  • Photo-00691.jpg
    Photo-00691.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 131
  • Photo-007110.jpg
    Photo-007110.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 128
2 maanden geleden? gewoon even terug naar de winkel:thumb: voor je garantie
 
dat is het probleem nu,ik heb mijn computer hard nodig,en de winkel is 1 week gesloten,ik hoopte dat er iemand zo een reactie kon geven hoe ik het zelf kan verhelpen
 
Dit lijkt mij eerder een probleem van de videokaart.

Verwijder de driver es van de videokaart via configuratiescherm-software en start de pc opnieuw op.

Eenmaal weer in windows installeer je de (nieuwste) driver van je videokaart. Hierna nog een keer de pc opnieuw opstarten en daarna kan je het spel opnieuw starten. Desnoods ook het spel ff opnieuw installeren, mochten de problemen blijven.

Wat voor resolutie gebruik je voor het spel?
 
hoe bedoel je precies nieuwste driver installeren?, en heb een resolutie van 1600*1024,en dat wordt ondersteudn door het beeldscherm!
 
vergeet het maar van die drivers, je kaart is gewoon stuk :confused:
 
Dat hoeft niet, dit soort strepen worden vaak veroorzaakt door beschadigde videokaart-drivers.

Dat lijkt mij toch niet aangezien driver het wel doen of niet doen, en niet soms een beetje wel, en soms een beetje niet.

maar naar verloop van tijd kwamen er in kleine maten gekleure verticalen strepen op het beeld,maar die gingen ook weer weg,dus ik zocht er verder niks achter. maar de laatste 3 dagen,zit het hele beeld er vol mee,en gaan ze ook niet meer weg.

Dit lijkt me toch echt een hardware probleem
 
ik heb een ati radeon 9800 pro...maar hoe kan het dan dat het eerst heel af en toe was,en nu is het al als de pc 5 minuten aan staat
 
ik heb een ati radeon 9800 pro...maar hoe kan het dan dat het eerst heel af en toe was,en nu is het al als de pc 5 minuten aan staat

Dat is iets wat je beter niet had kunnen zeggen :eek:
Het is een kwaal van de Ati 9600/9800 serie, het geheugen van die kaarten blijkt bijzonder gammel te zijn.
Inderdaad krijg je er eerst af en toe last van en langzaamaan wordt het steeds erger totdat het zelfs al bij het opstarten gaat gebeuren.

Heel soms wil het stofvrij maken van de kaart even helpen, maar in 99% van de gevallen is de kaart definitief aan vervanging toe.
 
is er een manier waarop ik erachter kan komen dat mijn videokaard kapot is of niet?,en hoe zeker kan ik er van zijn dat hij kapot is dan,want dan moet ik hem wel gaan vervangen,dat wordt een game-loos pasen vreess ik :(
 
Dat lijkt mij toch niet aangezien driver het wel doen of niet doen, en niet soms een beetje wel, en soms een beetje niet.



Dit lijkt me toch echt een hardware probleem


Nee, als een driver deels beschadigd of onjuist geinstalleerd is, vertoont deze ook dit soort problemen. Dikwijls als je verschillende drivers hebt geinstalleerd zonder dat je eerst de oude driver op de juiste manier verwijderd hebt.

Met AtiTool kan je de videokaart testen op o.a hardware-problemen in de vorm van artifacts.
 
**** ****,heb nu mijn driver en kaart gedeinstalleerd,en nu stop ik de installatie cd erin,en die leest hij niet:S,hoe kan dit?
 
Hallo

ik heb precies hetzelfde probleem als Dikkie12, en ook dezelfde videokaart, en ik heb al drivers opnieuw geinstalleerd zoals eerder werd gezegd, maar dat hielp niet. Nu als ik scan met AtiTool op artifacts komt er te staan ''Error During Direct3D init.'' Weet iemand wat dit betekent.

BVD
 
Wat de foutmelding precies inhoud weet ik niet (geen zin om op te zoeken), de consequentie weet ik wel....een nieuwe videokaart aanschaffen (zoals 90% van de Radeon 96/9800 bezitters)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan