rare strepen in het beeldscherm van laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejobse

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
hallo,
mijn laptop (fujitsu siemens amilo a 3667g) vertoond rare strepen op het beeldscherm
bij een totaal zwart scherm staan er verticaal strepen beven elkaar / langs elkaar (strepen van 2cm breed) en bij een ander scherm is het weer helemaal iets anders...

maar dat is nog niet het grootste probleem de pc valt ook uit na een tijd valt hij ook uit(1 min ofzo) dus ik kan niet eens opstarten, nu heb ik al geprobeerd te herinstalleren enzo maar dat lukt niet, ik heb ubuntu, xp home, xp prof, vista, win7 al geprbeerd maar hij valt altijd weer uit

weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

Laatst bewerkt:
warmte probleem ?
alle ventilatoren wel stofvrij?

Dan zou ik hem terug brengen naar de winkel en vragen wat hun adviseren misschien heb je er nog garantie op.
Het klinkt in ieder geval als een hardware probleem.

Kan je PC wizard 2009 downloaden en kijken hoeveel graden alles is.
zo ja stuur dat dan ff door

ik kan niet in een besturingssysteem komen op die pc dus dat gaat niet lukken...

Dan zou ik hem terug brengen naar de winkel en vragen wat hun adviseren misschien heb je er nog garantie op.
Het klinkt in ieder geval als een hardware probleem.

ik heb die laptop gekregen van een vriend omdat hij hem niet meer gebruikten een paar maanden gelede, en er zit geen garantie meer op/ ik weet niet eens in welke winkel hij is gekocht :D

In veilige modus?
zorg er voor dat je geen verbinding heb kan virussen niet ze werk doen.
kan helpen

ik heb gistere de hdd geformatteerd via de setup van ubuntu, daarna wou ik ubuntu installeren en midde in de installatie viel hij uit...

Dat is vervelend kan je niet terug gaan naar je systeem beheerder en vertellen wat het probleem is hun weten meer dan mij.:D

wat doet de laptop als je start vanaf live cd van ubuntu

uitvallen :D
maar ik zal het voor de zeker heid nogis proberen

Hallo

Strepen in het beeld en uitvallen zijn duidelijke indicaties van warm ,zeg maar te warm worden van c.p.u. alsook videochipset.

Zou dus nogmaals de koeling controleren/laten controleren.

Persoonlijk zou ik de ventilator , en ook de opening langs waar de lucht uitkomt controleren op stof.

Indien dit echt zuiver is , controleer de thermisch geleidende pasta tussen c.p.u. en koelblok , deze is mogelijk versteend , wat een correcte warmteoverdracht belet.

Peter

tussen de koeler en de processor

en wie is mijn systeem beheerder xd?:D
Je heb je computer zelf geinstalleert? of heb iemand het gedaan voor je?
ga gewoon even aan klussen en luister naar de tips van de helpers ik denk dat je er wel uit kom en ga anders naar de computer winkel.

oke,
op die kopere buizen zou dus ergens bij de processor/ video kaart die pasta moeten zitten, maar daar zit volgens mij nix :s

Hallo

"oke,
op die kopere buizen zou dus ergens bij de processor/ video kaart die pasta moeten zitten, maar daar zit volgens mij nix :s "

Blijkbaar heb je nog niet veel p.c.'s open gehad...

Wees voorzichtig en gebruik zeker geen bruusk geweld .

Zijn de openingen van de koelribben zuiver en stofvrij , loopt de ventilator wel soepel ??

En ... indien je eventueel een of meerdere duidelijke foto's post , is het voor eventuele hulp op afstand nog zo gemakkelijk .

Als je de c.p.u. cooler wil verwijderen van de processor , gaat het veel soepelder , indien je deze (c.p.u.) even warmstookt , de p.c. dus aanzet , en eventueel zichzelf laat uitschakelen op zijn thermische veiligheid.

Meestal is het koelblok met fan ook nog mechanisch bevestigd d.m.v. schroeven of een kliksysteem.

Koelblok verwijderen = nieuwe thermisch geleidende pasta aanbrengen , dus je dient deze wel te beschikking te hebben.

P.s. : indien al het bovenstaande voor u chinees is , laat dit dan uitvoeren door iemand met de nodige ervaring , alvorens onherstelbare schade te veroorzaken.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan