rare strepen in het beeldscherm van laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
tis geen chinees, ik snap het wel maar die pasta ga ik toch laten doen door een vriend van mij die meer kent van hardware (ik ben meer voor de software...)
ik zal zometeen even fotos nemen en die posten.

Hallo

Laat die dan meteen ook de uitstroomopeningen zuiver maken (koeltunnel) c.p.u. cooler.

Het beste/snelste/gemakkelijkste = d.m.v. compressor (luchtdruk)

En ... let uiteraard op voor statische electriciteit .

Indien je nog tips nodig hebt ...

Greetz ..

Peter

op de laatste foto houd je een vinger op de koelpasta van de processor.
zorg dat er weer een heel dun laagje op die plaats komt.

dat zit er wel, maar dat is toch geen pasta? maar een soort van strips :s

Hallo

Op foto 100_2082 zie je Bovenaan de ventilator voor zowel de c.p.u. , alsook de videochipset.

c.p.u. rechts , videochiopset midden op de foto .

Op de chipset is volgens foto 100_2085 een thermal pad gemonteerd , en op de c.p.u. , thermisch geleidende pasta.

Persoonlijk zou ik :

De thermisch geleidende pasta v/d c.p.u. core verwijderen d.m.v. wasbenzine , en controleren of de c.p.u. core niet Blauw is geworden door oververhitting.

Indien nog steeds blinkend --> o.k.

Uiteraard dien je opnieuw thermisch geleidende pasta aan te brengen.

Aan de thermal pad v/d videochipset zou ik niet komen , enkel een drupje thermisch geleidende pasta erbovenop aan brengen.

p.s. : hopelijk ben ik duidelijk genoeg ...

Peter

Laatst bewerkt:
die "pasta" is geen steen maar echt plakken doet het ook niet meer, waar vind ik dat spul ?

jes, ik heb de koelpasta vervangen en hij valt niet meer uit maar die strepen in het scherm blijven...
als ik er een tik tegen geef of op sommige plekken druk veranderen de strepen/korreling en soms gaat het dan sels helemaal weg maar dan zou je denken dat het een los contactje is maarals ik een printscreen neem en die dan bekijk op een andere pc dan staan de strepen er nog in terwijl als het een los contactje denk ik dat het scherm er dan wel goed uitziet, of zit ik er naast?

dan ik heb nu xd home erop gezet maar zodra ik de beeld driver (ati) erop zet gaat het mis na opstarten , dan doet het scherm het niet meer na het opstartscherm van windows :s

wat zou ik nog aan die strepen kunnen doen?(ik zal morgen een paar printscreens uploaden)

ik heb de printscrenes.

Bijlagen

• printscreen 1.jpg
    printscreen 1.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 38
  • printscreen 2.jpg
    printscreen 2.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 25
  • printscreen 3.jpg
    printscreen 3.jpg
    103,4 KB · Weergaven: 37
  • printscreen 4.jpg
    printscreen 4.jpg
    87,5 KB · Weergaven: 32
  • printscreen 5.jpg
    printscreen 5.jpg
    101,9 KB · Weergaven: 31
Hallo

"jes, ik heb de koelpasta vervangen en hij valt niet meer uit maar die strepen in het scherm blijven...
als ik er een tik tegen geef of op sommige plekken druk veranderen de strepen/korreling en soms gaat het dan sels helemaal weg maar dan zou je denken dat het een los contactje is maarals ik een printscreen neem en die dan bekijk op een andere pc dan staan de strepen er nog in terwijl als het een los contactje denk ik dat het scherm er dan wel goed uitziet, of zit ik er naast?

dan ik heb nu xd home erop gezet maar zodra ik de beeld driver (ati) erop zet gaat het mis na opstarten , dan doet het scherm het niet meer na het opstartscherm van windows :s

wat zou ik nog aan die strepen kunnen doen?(ik zal morgen een paar printscreens uploaden) "

Hopelijk heb je "slechts" de verkeerde videochipset driver geinstalleerd , want zoals het nu is , volgens de u geleverde info , lijkt alles er op dat deze te lang te heet is geweest , waardoor deze defekt is .

Zijn er ook strepen te zien terwijl je in het b.i.o.s. scherm zit ??

Temperatuur videochipset??

En ... zijn er ook deze strepen met enkel de videodriver van windows??

Peter

in het bios scherm zitten er ook strepen maar hele andere, daar zitten er in bepaalde tekens strepen (dat je die dus maar half ziet eigenlijk)
vb. de 1,2,3,8,9,0 zie je gestreept maar de 4,5,6 zie je dan weer normaal :s
best raar vind ik

Hallo

Mits je deze symptomen ook hebt in de b.i.o.s., en ook op een extern scherm , kun je gerust zeggen videochipset defekt.

Volgens al het voorgaande , defekt door te weinig koeling.

Een "onboard chipset kun je economisch rendabel niet zelf vervangen.

Recupereer zo veel mogelijk van deze laptop alvoren deze vertikaal te klasseren.

Peter

ik heb nog geen extern scherm geprobeerd... maar in het bios is het wel fout maar met de strepen heb ik niet zo veel problemen aangezien de laptop gaat dienen als recording pc van de mixes die ik maak en ook als "platen" met platenspelers via traktor scratsh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan