Rare systeem performance drop

Status
Niet open voor verdere reacties.

iTactNuke

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2011
Ik kom steeds dichterbij wat het oorzaakt,

Ik heb speccy en msi afterburner aan, dus als ik ongeveer 15 minuten een spel speel krijg ik in een keer een lag van 10 secondes,
ik deed meteen msi afterburner en speccy aan.

Nouw wat ik zie is bij msi afterburner(GPU) : Graden is op 59
usage daalt naar 10% en gaat weer omhoog

Speccy (CPU ) : Graden daalt in een keer naar 25 ofs als die normaal 50 is en stijgt weer.

Kan het zijn dat de wattage niet goed is ?
Heb het bij alternate laten samenstellen en die man heeft het ook voor my samengestelt.
Ik weet echt niet wat het kan zijn.
Een be quiet! 650 watt

Tja, hier kunnen we niks over zeggen voordat je er nog even bijzet wat voor videokaart, cpu en eventuele extra's je in je pc hebt, zaken die stroom slurpen.
Normaliter kan je met 650 Watt en 1 videokaart toch een behoorlijk eind komen...

@RadicalGamer

Specs :
Sapphire hd 7850 2 gb edition met dual xfan erop
AMD Fx-8120 unlocked edition niet overgeclockt wel overclock cooler erbij gehaald draait op 50 graden tijdens gamen
8gb ram
asus 970 xtreme moederbord

Als je nog meer nodig hebt dan meld je het wel even :thumb:

De voeding zou hier geen probleem moeten zijn, de kaart heeft één stroomstekker, samen met de PCI-e bus krijgt de kaart hooguit 150 watt.
Een slordige (zeer ruime) 300 watt voor je moederbord en cpu en je bent nog nergens in de buurt van de limiet.

Tenzij de voeding defect is zou het probleem ergens anders moeten liggen.

Heb je al verschillende drivers geprobeerd?
Ook eventuele game updates/patches?

Is de lag trouwens bij één spel, of bij meerdere spellen?

Bij de games van origin tot nu toe Crysis 3 en Battlefield 3, maar niet opgemerkt bij steam spelletjes. Het gebeurt niet alleen bij mij, het gebeurt bij meerdere mensen maar jah niemand weet de oplossingen van lag spikes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan