Rare tekens in RAR bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

The CrY

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Hey

Ik heb een probleempje. Ik heb een RAR-bestand gevonden met daarin Hongaars-getitelde bestanden. Het Hongaars kent enkele letters die wij op een toetsenbord met Nederlandse of Engelse instellingen niet kunnen maken, en dus kent PowerArchiver, het RARprogramma dat ik gebruik, de tekens niet en kan de bestanden niet er uit halen, althans, alleen de bestanden met die tekens niet. Weer een ander RAR-bestand bevat uitroep tekens in het pad waardoor ik wederom niet erin slaag de bestanden naar mijn pc te brengen.

Eén van die RAR-bestanden had zulke tekens in de titel en bleek niet te openen, totdat ik die tekens vervangen had met Nederlandse letters. Ik denk dus dat ik erin moet slagen om ook de bestanden binnen zo een RAR-bestand van naam te veranderen, maar dat is me nog niet gelukt.

Weet iemand een manier om bestanden in een RAR-bestand van naam te veranderen of om mijn pc die tekens te laten herkennen? Of weet iemand een andere manier?

B.v.d.

Als er geen gevoelige informatie in staat kun je het bestand misschien hier posten/mailen.
Als je Windows7 gebruikt kun je misschien je taal op Hongaars zetten

groeten Marcel

Hallo Marcel, bedankt voor je antwoord.

Hier is zo een bestand:
http://www.mediafire.com/?exwylcqujz2

In principe hoort het ongevaarlijk te zijn. Het gaat hier om twee bestanden die er niet uit kunnen, en dat zijn de twee met de rare puntjes op de klinkers, respectievelijk de bestanden 04 en 09.

Ik heb Windows Xp met Service Pack 3, als dat helpt. Taal naar Hongaars zetten geprobeerd, maar hij pakt m niet en blijft op Nederlands.

Net even getest met WinRAR v3.93, alles wordt netjes uitgepakt.

Bedankt, dat was het dus. Nu kan ik inderdaad alles netjes uitpakken.
Wel merk ik dat sommige niet uitpakbare bestanden gewoon beschadigd waren.

Laatst bewerkt:
Nee, die beschadigingen kwamen bij andere RAR bestanden voor. Ik had er namelijk heel wat.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan