Rare tekens in "uitklapmenu's" zie: foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

skremer

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
63
Sinds een tijdje heb ik rare tekens bij de z.g.n. "uitklapmenu's", niet alleen de uitklap menu's van lijsten van START, maar ook van Internet Explorer. Als je hierop gaat staan komt er na 1 sec een volgend menu. Normaal moet er een zo'n icoontje staan: >
Zie foto's.

Ik heb al met een aantal progr. spyware gecheckt (ad-aware o.a.) maar nog steeds niet weg.
Ik heb Windows XP pro.

Wie weet er raad??
Alvast bedankt!!
attachment.php

attachment.php
 

Bijlagen

  • Pictogrammen IE.JPG
    Pictogrammen IE.JPG
    80,2 KB · Weergaven: 87
  • Pictogrammen.JPG
    Pictogrammen.JPG
    73,8 KB · Weergaven: 92
Laatst bewerkt:
jean42 zei:
Doe een systeemherstel.

Het is al weer een tijdje geleden ( 1 a 1,5 maand) dat deze pictogrammen in beeld kwamen. Dus een systeemherstel uitvoeren heeft denk ik weinig zin, in de tussentijd heb ik wel weer 1 of 2 prog. geinstalleerd.

Of kan ik kiezen bij systeemherstel tot hoever hij terug kan halen??
 
Ik ben aan het zoeken zonder systeemherstel uittevoeren.
Dit heeft gewoon iemand veranderd.
Dit is geen virus maar heeft met uitzicht te maken.
Heb je al eens naar de eigenschappen van je bureaublad gekeken.
Ik laat je iets weten.
 
Ik ben al even aan het zoeken gegaan, maar heb nog niets kunnen vinden om het weer terug te zetten.
Ik zal nog eens verder zoeken.

Niet alleen de uitklap tekentjes zijn veranderd, maar ook de "vinkjes", zie 2e foto bij kopje beeld en dan: statusbalk. Daar hoort een vinkje te staan.
 
Ik weet perfect wat je bedoelt. Iemand heeft dit gewijzigd maar hoe? Ik ben de boeken aan het doorzoeken.
 
Ik vraag het mij af of je dit zomaar ergens in Windows XP kan aanklikken en aanpassen, volgensmij ken ik Windows XP aardig goed en heb deze functie nooit ergens gezien.

Ik ben voor de zekerheid het hele configuratiescherm langsgeweest, maar ik heb niets gevonden wat er ook maar een beetje op lijkt, wel dat je de START lijst kan aanpassen op verschillende manieren, maar niet dit icoontje veranderen.

Ik zat al op internet te zoeken of dit een of ander virus / spyware actie is.
Virus zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn. (Altijd geupdate Norton Anti-virus 2005)
Spyware heb ik met div. progr. verwijderd. Ik denk dat ik ooit een progr. heb geinstalleerd die dit heeft uitgevoerd, maar ik weet niet welk programma dit doet.

Ik zal BEARSHARE / SHAREAZA er eens af gooien, gebruik ik toch nooit, misschien rotzooit die hiermee......(deze progr. staan er al ong. 1 jaar op, dus geen veroorzaker denk ik)
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar werk je niet alleen op die pc.
Bearshare is natuurlijk de boosdoener.
Iemand heeft dit voor u veranderd.
 
jean42 zei:
Blijkbaar werk je niet alleen op die pc.
Bearshare is natuurlijk de boosdoener.
Iemand heeft dit voor u veranderd.


Ik heb BEARSHARE er reeds van afgehaald, maar de icoontjes zijn niet weer normaal geworden, op een of andere manier zit het waarschijnlijk ergens in het register verkloot.
Of dat een of ander Spyware prog. dit uitgevoerd heeft.
Een goede fire-wall / virusscanner helpt hier dus ook niet tegen.

Als iemand nog een idee heeft hoe dit weer normaal te krijgen, graag !!
 
Ik zou toch een systeemherstel doen.
Die twee progs kan je nadien toch terug installeren.
 
Kan je die icoontjes niet verandere bij configuratie scherm en dan land instellingnen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan