Rare tussenstappen bij opstarten Dell

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Ik ben een herinstallatie aan het doen op een Dell Dimension 8200: dat gaat verder zonder problemen, maar bij het opstarten - herstarten gebeurt het volgende;

1. Het Dell scherm komt en blijft een volle minuut hangen.
2. Dan verschijnt volgende boodschap: "primary harddrive 1 not found; secondary hard drive not found. F1 to continue, F2 to setup utility"

Als je dan F1 drukt dan start alles gewoon op, als je F2 drukt dan kom je in de BIOS.

Vraag: hoe verander dit zo dat het systeem gewoon opstart? Met gewoon bedoel ik zonder wachten en iedere keer F1 drukken ...
Ik heb uiteraard in de BIOS gekeken maar vind daar niets.

Het antwoord (uit andere bron) was om een BIOS-reset naar factory default te doen:
Vanuit de BIOS:
1) zet op het toetsenbord de CAPS LOCK, de NUM LOCK en de SCOLLL LOCK aan
2) druk op ALT-F (veel piepjes), dan ALT-E (stilte), dan ALT-B (geeft reset en reboot)
3) en dat was het!

Rob

Laatst bewerkt:
heb ik ook gehad, je bios update is dus mislukt.
het enige wat je nog kan doen is contact met de fabrikant opnemen om de bios opnieuw te laten flashen (dit gaat 9 v/d 10 keer fout) ik heb dit ook gedaan en is vervolgens fout gegaan ik heb daarna mijn moederbord weg kunnen gooien want na de 2e en 3e keer laten flashen deed hij het ook niet.
Veel succes ermee

heb ik ook gehad, je bios update is dus mislukt.
het enige wat je nog kan doen is contact met de fabrikant opnemen om de bios opnieuw te laten flashen (dit gaat 9 v/d 10 keer fout) ik heb dit ook gedaan en is vervolgens fout gegaan ik heb daarna mijn moederbord weg kunnen gooien want na de 2e en 3e keer laten flashen deed hij het ook niet.
Veel succes ermee
de ts heeft helemaal geen bios update uitgevoerd.
de tc moet alleen in het bios de boot volgorde goed zetten in het bios .]en als de ts wel een bios flach gedaan heeft en dat is fout gelopen .
dan voor plus minus 10 euro een nieuw bios http://www.flashbios.org/catalog/index.php?language=nl&osCsid=9fdf7e1847ffc9db365b8054ae11d164

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan