Rare videokaart ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon een nog redelijk snelle en goede videokaart voor in een PCI (en dus geen PCI-e) slot

Ja da's idd. ook mijn conclusie alleen ben ook ik enigszins verbaasd omtrent het beschikbaar zijn van die kaart.
Ik weet niet uit mijn hoofd tot welke generatie Mhz processsors er nog pci videoslots werden ingebouwd, maar het is al weer even geleden. Zouden er dan echt nog mensen zijn die een computer uit de vorige eeuw (want daar hebben we het denk ik zo'n beetje over) nog van een nieuwe kaart willen voorzien en dan ook nog eens voor zo'n bedrag?

Ik denk dat je bij de eerste en beste grootgrossier in pc's voor een slordige (max. !!!) 200 euro MEER al een complete computerkast koopt waarin een videokaart zit die al veel sneller is.

In die zin stel ook ik dezelfde (retorische) vraag als Dark....................

Laatst bewerkt:
Ja da's idd. ook mijn conclusie alleen ben ook ik enigszins verbaasd omtrent het beschikbaar zijn van die kaart.
Ik weet niet uit mijn hoofd tot welke generatie Mhz processsors er nog pci videoslots werden ingebouwd, maar het is al weer even geleden. Zouden er dan echt nog mensen zijn die een computer uit de vorige eeuw (want daar hebben we het denk ik zo'n beetje over) nog van een nieuwe kaart willen voorzien en dan ook nog eens voor zo'n bedrag?

Ik denk dat je bij de eerste en beste grootgrossier in pc's voor een slordige 200 euro MEER al een complete computerkast (zonder toetsenbord / monitor) koopt waarin een videokaart zit die al veel sneller is.

In die zin stel ook ik dezelfde (retorische) vraag als Dark....................

Vergis je niet....
B.v. Dell leverde tot zo'n 3 a 4 jaar geleden rustig nog PC's zonder AGP en PCI-e slot...

Echt waar? Ik heb dat niet zo bewust gevolgd, maar waarom zouden ze dat tot zeg 2002 / 2003 dan hebben gedaan? Niet mijn laatste pc (uit 2002) maar zelfs mijn Gateway 2000 pc DAARVOOR uit 1998 had al AGP -weliswaar 2x, maar toch-. Wat zou dan Dell hebben doen besluiten 5 a 6 jaar daarna nog steeds "witte" voetjes op het moederbord te vullen?

Dus dan blijkt zo'n kaart een soort toevoeging te zijn voor je bestaande videokaart...

Tja, de explosies zijn idd. wat mooier (naar mijn bescheiden mening: "Lekker belangrijk";) :D ), maar ik vraag mij af of je op een pc uit de pre-historie wel zodanige zware games wil gaan draaien.............

Ik had er nog nooit van gehoord (tot het lezen van de startvraag in dit topic)

-en ik altijd maar denken dat ik toch al best wel veel gelezen had en algemene pc kennis had ;) :D :D :D :D :D

Physx is iets om in de gaten houden.
In de toekomst zullen we steeds meer van dit medium horen denk ik.

Dus als ik het goed begrijp geeft deze kaart je nog betere graphics ?
Dus inprincipe is deze kaart nog meer power ?

Ik heb nu deze kaart: http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1062344&showTechData=true
Is het als ik die physx kaart toevoeg dat ik op hogere resoluties kan draaien ? alhoewel ik dat al doe, die gigabyte kaart is echt geweldig !

Ik kan wel met deze kaart alles op 1440 X 900 spelen maar niet alle spellen met 4x antialiasing aan. Maar is het niet zo als ik die physx kaart toevoeg dat ik het dan ook met 4x antialiasing zou kunnen spelen ?

Niet alle games ondersteunen deze kaart. En om hier nog serieus van te gaan profiteren lijkt mij nog een beetje toekomstmuziek.

Het kaartje neemt, bij spellen die dit ondersteunen, het berekenen van de physics (invloed van de natuurwetten op objecten in het spel) uit handen van de processor.

ik heb wat andere info op internet gevonden:

Een physx kaart is zinloos als je een highend cpu hebt (quadcore oid). ook al was er een prestatievoordeel dan is zon kaartje nog steeds kansloos aangezien maar enkele spellen het ondersteunen

Met de voldoende sterke hardware hoef je niet een kaart te kopen: je kan de ageia physx driver gewoon downloaden... dan werkt het ook
Nieuwste downloads zijn op hun eigen site te vinden

ja klopt de psygx ding is ook voor pc's met een minder goed cpu en de kaart zorgt er dus voor dat de cpu minder belast word.

Leuke aankoop voor de mense met grote portemenee, maar tog is het aangschaffen van bv, een 8800GTX ipv een 8800GTS na mijn mening een betere aanschaf, zal je meer uit halen dan uit de physix card. zijn onderhand vrij wat games die het ondersteunen / opdringen agea phsyx te gebruiken (ghost recon advanced warfighter 1 & 2, infernal etcetra). Heb de kaart zelf een tijdje in me pc gehad te leen van een vriend zou volgens hem enorm veel verschil maken, Vond het erg tegen vallen en zou er zelf geen geld aan besteden, beter dat geld in een beter videocard / processor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan