Rare weergave TV via TV-out

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weet_er_nix_van

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2001
Berichten
12
Hoi,

Sinds een paar maanden heb ik een kabel gekocht voor mijn Geforce 5200FX 128mb van TV-out naar TV. Dit ging lang goed, prima helder beeld en geen problemen. Een paar weken geleden kreeg ik ineens een beeld met vervormde kleuren en lichte diagonale strepen over mijn TV wanneer ik iets vanaf de PC wilde kijken.

Ik heb al een paar keer nieuwe drivers geinstalleerd maar dit maakt geen verschil, verder heb ik eindeloos met Nvidia-settings lopen klooien maar ook dit leverde nauwelijks verbetering op. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van de verslechtering?

Reacties graag!
 
Loopt de kabel van PC naar TV soms via een andere route als in het begin?
Zo ja verleg de kabel eens.
 
Klinkt inderdaad naar interferentie.

Fonz :thumb:
 
De kabel is nooit verlegd, heb het nog even geprobeerd maar het maakt geen verschil.

Ook de stekkers zien er goed uit, zou de kabel gewoon stuk zijn of zijn er nog andere suggesties?
 
Heb je de mogelijkheid om e.e.a. op een andere tv te testen?
 
Goed idee inderdaad, heb hem net op een andere TV gezet (kleintje) maar daar is het beeld nog slechter :confused: , ziet er helemaal anders uit.
Dit heb ik echter nooit eerder geprobeerd, dus geen idee of het aan de kabel ligt.
 
Dus gaat het mankement op de kabel lijken.
 
ik heb dit ook gehad, bij mij lag het aan de kaart. probeer eens met een andere kaart met tv-out erop (als je die natuurlijk hebt)

en is je videokaart wel eens te heet geworden?
 
Het lijkt zonder meer op een Hardware fout, kabel bij iemand anders testen. Blijkt het beeld dan goed dan blijft alleen de videokaart nog over.
 
Ik ga het eens proberen, mijn videokaart is naar mijn beste weten nooit te heet geworden, maar het zou zomaar kunnen, omdat mijn processor niet al te sterk is voor spellen tegenwoordig compenseert mijn videokaart behoorlijk. Heb hem ook lichtelijk overclocked, maar zeker niet gevaarlijk veel of zo.

Ik kom erop terug als ik hem ergens anders heb getest, bedankt voor de input!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan