Rare weergave?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Radio5site

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Hallo iedereen!

kheb een probleempje met mijn laptop. Het beeldscherm doet héél raar.
In het begin had ik helemaal geen beeld meer en ik had windows xp her geinstalleerd (met een 2de monitor aansluiten). Nu na de instalatie heb ik weer beeld, maar niet zo gezond...
[smallIMG]http://radio5.spinternet.be/DSC04573.JPG[/smallIMG]
[smallIMG]http://radio5.spinternet.be/DSC04580.JPG[/smallIMG]

weet iemand wat er aan de hand is?

(laptop is van Acer travelmate 4601WLMi)

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgende keer in plaats van de img tags de smallimg tags gebruiken om je plaatje heen, anders gaat de layout van het forum er een beetje aan :)

Maar ik vermoed dat je videokaart dood aan het gaan is

beste,

bedankt voor de reacties!

Ik had eerder al de drivers geinstalleerd, maar als ik die van het beeldscherm installeer, en dan weer opstart, dan zijn alle witte letters onleesbaar.

Ik vermoed eigenlijk ook dat de videokaart de boosdoender is. .

Kan je ook videokaarten kopen voor laptops? (in de mijne zit een Ati mobility readeon X700)

vriendelijk dank!

@Ellasar: de volgende keer zal ik er op letten voor die afbeeldingen!

hallo,

Ik had (voor de 3de maal) de videodriver opnieuw geïnstaleerd, maar als ik dat doe krijg ik een blauw scherm;. Dit staat erop:

Code:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: nv4_disp

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Het stuurprogramma van het apparaat is in een oneindige lus blijven hangen. Dit wordt meestal veroorzaakt door een probleem met het apparaat of door onjuiste programmering van de hardware door het stuurprogramma.

Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma
.

de rest van het blauwe scherm is onleesbaar.

Het blauwe scherm komt op de computer komt voor als ik de computer opstart in normale modus. In veilige modus werkt het wel.
Nu heb ik de driver eraf gedaan, en zo kan ik weer werken met de beelden die hierboven al eens zijn afgebeeld.

Helpt jullie dit iets? Moet ik nog enkele dingen zoeken?

Dank!
Daan

Al een andere videokaart geprobeerd? Ik ga met Ellasar mee en denk ook dat je videokaart zijn langste tijd gehad heeft.

Crash is me voor.

alleen een beetje lastig een videokaart voor een klaptopje......

oké, dankjewel!

Kan je dit in alle computerzaken kopen zo'n laptopvideokaart?
Kan ik dit zelf verwisselen of moet dat door een "echte" gedaan worden?

De eerste vraag is of het uberhaupt wel kan voor jou type laptop. bij de meeste laptops zit de videokaart onboard waardoor je voor vervanging het hele moederbord zal moeten vervangen.

en voor zover ik kan vinden zit de Acer travelmate 4601WLMi ATI kaart vast op het moederbord.

Mocht het toch mogelijk zijn is het wederom afhankelijk van het type laptop hoe makkelijk dat gaat.

Te snel gelezen, niet gezien dat het om een laptop gaat.:o

oke, kzal er dan eens naar de computerwinkel gaan en vragen wat de mogelijkheden zijn.

Ja, idd, ik heb de laptop ook al eens opengedaan, en de videokaart zit onboard.

Toch bedankt voor jullie reacties en hulp!

Daan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan