Raspberry niet te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo,

Heb een netwerk thuis waarin van alles is opgenomen, printer, 2 tablets, 2 laptops en TV.
Heb ook een Raspberry waar Openelec op draait en o.a.Kodi. Keurig netjes opgenomen in het netwerk en streamen met Kodi geen probleem als ook de bediening met Yatse.
Ik krijg hem alleen met geen mogelijkheid zichtbaar op mijn laptops of PC allen draaiende op W10 Home.
Samba staat aan, uit maakt ook geen verschil.

Suggesties ?

Ray

Net even getest. Zie het ding ook niet, maar dat heb ik dus blijkbaar ook nog nooit gemist.

Geen idee eerlijk gezegd. Zal straks eens kijken.

Samba heeft ook een user/password? samba heeft shares toegewezen? Wat wil je precies "kunnen zien"?

Ik wil wat zaken kunnen modificeren en wat bestanden overzetten. Geen password.
Shares klinkt mij onbekend, kan je wat uitleg geven ?

Als het éénmalig is dan kun je de SD kaart ook even in een laptop of iets dergelijks hangen.

Ik zie dat edmoor al met een specifieke reactie is gekomen. Samba staat standaard geen anonymous login toe, dus moet je handmatig aanzetten en/of een user aanmaken die de rechten krijgt om de files te veranderen. Ook als je niet handmatig een directory oid deelt zal samba 'stil' blijven en geen announcements over het netwerk sturen die je andere PC's op kunnen vangen.

Linux heeft nu eenmaal de filosofie dat als je iets niet eigenhandig expres open zet, het veilig dicht blijft... Anders dan (vooral oudere) Windows.

Heren, bedankt !! Ik ga ermee aan de slag, laat het nog weten :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan