raspberry pi 2 model B processor overheat

Status
Niet open voor verdere reacties.

SherinBloemendaal

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Hallo allemaal

Ik heb sinds 1,5 maand een rpi 2 en sinds vanavond wordt de cpu zooo heet. Als ik hem verbind met usb kan ik hem na 2 sec niet meer aanraken. Zo heet. Ook brand er geen enkel lampje geen power of act lampje. De usb bron werkt wel want mn mobiel werkt er 100% mee. Ik heb het sinds het verhuizen van boven naar beneden. Er zat wel en behuizing om. Maar vamiddag was ik bezig om er een ledstrip van 5 meter en 12v. Alles werkte bijna. Toen verhuisde ik alles naar beneden en sloot hem aan maar toen deed hij het niet meer:(
Ik heb bijna alles geprobeerd.

Misschien weten jullie iets?

Oja hij was niet overgeclockt

Alvast bedankt
Sherin Bloemendaal

Laatst bewerkt:
Het heeft niet geholpen. Ik had er thuis nog een liggen. Het probleem is niet dat hij aangaat en naar 1 min weet uit gaat.
bijde leds doen het niet. En die processor wordt binnen 2 sec zo heet. Met koperen heatsink duurde het 7 sec toen hij zo heet was.

Iets anders?

Alvast bedankt
Sherin Bloemendaal

Hallo

Het gebruik van buffers was wel niet vermeld in uw eerste post ... :o

Indien je alles hebt aangesloten zoals het hoort ... kan de oorzaak van dit defekt eventueel nog een voedingsprobleem zijn geweest.

Controleer de spanningsstabilisatoren op de print ... uiteraard ook de primaire voeding op zijn stabiliteit.

Bezit zelf geen pi , meer nuttige info kan ik u dus niet geven.

peter

Zal het morgen Ochtend proberen.
Als hij niet stabiel is is hij dan gewoon stuk?
Als hij wel stabiel is wat is dan de oorzaak?

Alvast bedankt
Sherin Bloemendaal

Hallo

Uit de door u eerder geleverde info is deze zo goed als dood ... (opgeblazen c.p.u.).

"Als hij niet stabiel is is hij dan gewoon stuk? Als hij wel stabiel is wat is dan de oorzaak?"

Start deze uberhaupt nog op , met alles afgekoppeld ...

Indien ja ... (hopelijk voor u ) spanningsregelaars controleren , alsook de voeding (multimeter)

Peter

Oke,
Cpu opgeblazen dus.
ook met niks eraan doet hij hetzelfde.
Voorderest is het voltage stabiel.

Bedankt voor de hulp.

Sherin Bloemendaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan