• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rasterlijnen grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

vickyva

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
45
Hey,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om in Excel 2007 de rasterlijnen van een grafiek verschillende kleuren te geven :confused:...

vb. op de bijgevoegde grafiek, zou ik de primaire lijnen (1-2 en 3) in een andere kleur willen dan de secundaire (0,5 - 1,5 en 2,5)

-xxx-
 

Bijlagen

  • grafiekje.png
    grafiekje.png
    36,8 KB · Weergaven: 78
Beste vickyva ;)

Kunt ge uw gijgevoegd plaatje in een excel bestandje steken ?

Zodat we een beetje kunnen experimenteren met je bestandje.

Groetjes Danny :thumb:
 
grafiekje in Excel-file

Bij deze...:)
 

Bijlagen

  • grafiekje.png
    grafiekje.png
    36,8 KB · Weergaven: 70
goed bestand

Geweldig goe bezig:rolleyes: steek ik er weer het verkeerde in. Nu het juiste bestand dus...;)
 

Bijlagen

  • grafiekje1.xlsx
    17,1 KB · Weergaven: 34
Beste vickyva ;)

Echt een oplossing heb ik niet gevonden :confused:

Heb gezocht bij indeling voor "hulpmiddelen voor grafieken".

Kijk eens bij ontwerpen voor "hulpmiddelen voor grafieken", en ga naar grafiekindeling en klik dan op indeling 7, dan zie je dat de ene lijn dikker is dan de andere.
Misschien kan je hier iets mee, anders wordt het een beetje zoeken in de mogelijkheden die er zijn in excel 2007.

Groetjes Danny :thumb:
 
opgelost

Met je tip en wat geknoei is het me gelukt :thumb:

Thnx :cool:
 
Beste vickyva ;)

Ik denk dat ik iets weet.

klik op de grafiek, ga dan naar OPMAAK voor "hulpmiddelen voor grafieken", bij HUIDIGE SELECTIE klik je op op het driehoekje bovenaan en selecteer AS: ,horizontaal, (waarde) primaire rasterlijnen, ga dan naar VORMSTIJLEN OPMAKEN (klik op het vierkantje rechtsonder) dan klik je op ononderbroken lijn en kleur dit VB. ROOD.
Dan naar ONTWERPEN voor "hulpmiddelen voor grafieken", en ga naar GRAFIEKINDELING en klik dan op indeling 7, dan zie je dat de ene lijn grijs is dan de andere ROOD.

Ik hoop dat dit in de richting is dat je zocht. :D

Groetjes Danny :thumb:
 
...

Laat dat nu net zijn, wat ik er zelf ook op gevonden had :p -- zie mijn vorige post ;)

Maar toch bedankt hoor, zonder je tip van die indeling 7 was het me niet gelukt :thumb:

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan