Ratelende computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hallo,

Sinds enkele dagen is mijn computer ineens aan het ratelen. Ik heb echt geen idee wat het kan zijn. Ik heb de harde schijf al gecontroleerd op fouten, maar er waren geen fouten gevonden. Ook heb ik de harde schijf gecontroleerd met SpeedFan, maar daar waren ook geen fouten. Dus ik denk niet dat het de harde schijf is.
Toen dacht ik aan de ventilatoren. Maar ik denk niet dat het de ventilatoren zijn, want met aida64 draaiden ze gewoon op 100% (met die test).
Ik heb de computer eind 2012 gekocht (samengesteld), dus oud is hij niet :)

Weet iemand wat het misschien kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!

Mvg,
Robbert Kuiper

Hoi,

Kan je de pc niet open maken en zo proberen de ratel te ontdekken, je weet zeker dat het niet het bekende rateltje is van een hd.

virus scannen?
updaten?
kijk eens bij taakbeheer wat veel vraagt bij processen

Wow bedankt voor de snelle reacties.

Ik had de computer al opengemaakt tijdens het gamen. 2 keer gedaan en net die 2 keer deed hij dus niks (altijd zo).
Ik had een paar dagen geleden nog een diepe scan gedaan, maar geen infecties gevonden.

Het kan misschien wel de hd zijn, maar dat zal wel een beetje raar zijn aangezien de computer nog maar een paar maandjes jong is (of is het normaal? Ik ben een leek daarin :P)

Processor: AMD Phenom II X4 945 3,0 GHZ
videokaart: Nvidia GeForce GT 630
RAM: 4 GB

Je hebt je machine opengehad, en toen rammelde er niks.
Dan zou ik de behuizing eens aan een nader onderzoek onderwerpen.
Loszittende deeltjes, niet goed bevestigd plaatwerk o.i.d.

Om wat voor een behuizing gaat het eigenlijk? Ik denk dat er daar inderdaad aan kan liggen, en dan vooral de plaat die je dicht hebt gemaakt.

Ik weet niet zo goed wat voor behuizing het is, maar het is geen kleine. Volgens mij middel of groot. Het kan inderdaad best wel aan de behuizing liggen. Ik zal eens kijken.

EDIT: Ik weet bijna wel zeker dat het de behuizing is, want als ik er zachtjes op tik, dan komt dat geluid ineens naar boven.
Bedankt voor jullie reacties!

Laatst bewerkt:
Fijnzo.
Zet je vraag even op opgelost boven in de blauwe balk;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan