Ratelende HD in XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

zostpegel

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2006
Hallo. Mijn HD ratelt continu, terwijl er niks met de pc gebeurt. Heb geen Screensaver of wat dan ook aan staan. Iemand enig idee war hier aan de hand is? Heb XP Pro.

Als je bedoelt dat de harddisk continu bezig is, dat klopt.
Maar als je bedoelt dat hij "nare geluiden" maakt is het hoog tijd voor een nieuwe harddisk!

In het eerste geval: vaak staat de indexeer-service aan en die is continu bezig de bestanden op je hd te scannen en de index ervan bij te houden...

Normaal verschijnsel dus.
Als je het hinderlijk vindt kun je het uitzetten. De disk activiteit wordt dan een stuk minder.

Als je bedoelt dat de harddisk continu bezig is, dat klopt.
Maar als je bedoelt dat hij "nare geluiden" maakt is het hoog tijd voor een nieuwe harddisk!

In het eerste geval: vaak staat de indexeer-service aan en die is continu bezig de bestanden op je hd te scannen en de index ervan bij te houden...

Normaal verschijnsel dus.
Als je het hinderlijk vindt kun je het uitzetten. De disk activiteit wordt dan een stuk minder.

Ok. Nee het is geen naar geluid. Maar ongeveer een week geleden had ik dit niet, hij doet dit sinds een paar dagen! En hoe zet ik de indexeer-service ook weer uit, weet dat commando niet meer.:confused:

Laatst bewerkt:
1. Kies Start >> Deze computer en rechtsklik op de harde schijf (C:).
2. Kies Eigenschappen.
3. Het onderste selectievakje in dit scherm heet Deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen. Zet deze optie uit en klik op OK.

Windows moet nu de volledige harde schijf af om voor elk bestand het indexeren uit te zetten, dus dat duurt wel even. Maar voortaan zal uw systeem weer ietsje sneller zijn

1. Kies Start >> Deze computer en rechtsklik op de harde schijf (C:).
2. Kies Eigenschappen.
3. Het onderste selectievakje in dit scherm heet Deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen. Zet deze optie uit en klik op OK.

Windows moet nu de volledige harde schijf af om voor elk bestand het indexeren uit te zetten, dus dat duurt wel even. Maar voortaan zal uw systeem weer ietsje sneller zijn

Mmm, als ik dat doe krijg ik een foutmelding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan