Ratelende HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sort drive self test of de long drive self test.

Sort drive self test of de long drive self test.

Oke,

Ik ga ook maar eens kijken naar een nieuwe HDD.
Misschien dat iemand er eentje aankanraden.

- Budget: 80 vind ik wel een mooi bedrag
- Aantal GB: Minimaal 250GB
- Cache: 16MB
- Zo stil mogelijk, maar tegelijk ook snel

Deze wordt het: Samsung Spinpoint T166 500GB 16MB (HD501LJ)

Laatst bewerkt:
Hey,

Sinds een paar maanden ratelt me schijf heel erg. Zeker wanneer ik me pc opstart. Toen ik hem net had, heb ik die ratelingen nog nooit gehoord, maar op een zeker moment begon het, ik ergerde me er niet veel aan, maar nu begin ik me er toch wel een beetje aan te irriteren, ook omdat de HDD nog geen 8 maanden oud is.

Het gaat om een Seagate Barracuda 7200.10 320GB (ST3320620AS)
heb ook een pc in huis met dezelfde 320 GB HDD ratelt ook veel maar staat vista op en op de andere pc met een Maxtor 41 GB HDD hij heeft geeft smart aan is al een paar keer gecrasht

Ik ga de test morgen uitvoeren, aangezien dit enige tijd in beslag neemt. (nog geen tijd gehad)

HDtune/HDtach geeft verder niks raars aan (weet alleen niet of die waardes van de bencmark goed zijn?)
Als er uit die test van morgen ook niks raars komt, zet ik windows er wel opnieuw op om te kijken of het dan verbeterd is.

2003720040883565382_rs.jpg

2001614353456806753_rs.jpg

2001645818050588604_rs.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb de uitslag van de test. Weet niet precies wat ik hier mee moet? :)

2004238572842390995_rs.jpg

Hij maakt sinds een paar dagen trouwens wel veel minder geluid :confused:, Ga windows er van het weekend opnieuw opzetten, dan kijken we wel weer verder.

Maar wat is nou de uiteindelijke uitslag van die test?

Ik heb een nieuwe schijf gekocht.

Deze gaat de verkoop in, het hoort bij de schijven denk ik, aangezien ik veel meer personen tegenkom die hetzelfde hebben.

HD501LJ

Dat wordt me nieuwe hdd. Heb hem niet daar gekocht.

De long test gaf ook aan dat de schijf nog goed was (groen, pass)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan