ratelende HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie34

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
goedenavond allen

Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe laptop... Een Asus N61VG.
Op zich een prima apparaat, alleen de HDD doet heel raar..
Hij ratelt soms als een dwaas, en dit heeft niets met indexen te maken...het beeld bevriest dan ook
Ik heb hem al een keer terug gehad met deze klachten, maar het enige wat ze gedaan hebben is de cover vervangen omdat er een stukje plastic rammelde.
Ik weet zeker dat de HDD kapot is
Het is een ST9500325AS Momentus 5400.6 SATA 3Gb/s 500-GB Hard Drive.
Ook de reallocated sector count loopt op...
Ik heb voor de geinteresseerde een filmpje met het geluid erbij...
Iemand een advies qua instellingen ? het staat zo ***lig bij asus...
Ik werk met W7 home premium 64 bit....

dank alvast voor het meedenken

Rob

Als je hem pas 2 maanden heb zit er gewoon nog garantie op als hij niet is overgeclock of iets an kan je he gewoon terug sturen als niet werkend. Dus ik zou als ik jouw was ff met asus bellen.

heb ik ook al...
Alleen het vertrouwen is meteen een stuk minder, terwijl ik een "gedegen" onderzoek naar de betrouwbaarheid van laptops had gehouden....
maar misschien weet iemand wat slims....
in ieder geval bedankt voor je reactie

Rob

Niet met Asus maar met de verkoper die jou dat ding verkocht heeft. draai de SMART statussen uit en geef hem die eventueel en laat hem de schijf vervangen (natuurlijk eerst zelf de data backuppen want die ben je onherroepelijk kwijt.)

dunnet.nl verwijst door naar ASUS...
voor de 1e reparatie was ik hem maar een week kwijt..., waar zie je dat nog...?

Rob

Dunnet mag helemaal niet doorverwijzen naar ASUS want jij koopt iets van Dunnet en niet van ASUS. dat is voor de nederlandse wet helemaal niet toegestaan.

Feitelijk Kan ASUS tegen jou zeggen, Jammer joh. je hebt namelijk geen overeenkomst met ASUS maar met Dunnet

Aangezien Dunnet aangesloten is bij het Keurmerk Webshop heeft hij zich naast dat het in de wet staat ook verbonden aan:
http://www.keurmerk.info/AlgemeneVoorwaardenStichtingWebshopKeurmerk.pdf zei:
Artikel 14 – Garantie
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling kan de
rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van
de verplichtingen van de ondernemer ten opzichte van de consument heeft op grond van de
wet en/of de overeenkomst op afstand niet beperken of terzijde stellen.

Laatst bewerkt:
je hebt gelijk....
Ik had de reparatievraag bij beide neergelegd, Dunnet gaf aan omdat die daar ook in de molen zit, hij daar ook heen kon...
Maar eigenlijk maakt het mij niet uit wie hem maakt, als het maar gebeurd...toch?

Rob

Het verschil is alleen dat als je het rechtstreeks bij ASUS laat doen dat ze er 100 jaar over mogen doen om te repareren en Dunnet moet het binnen redelijke termijn

Dunnet kan nu zelfs zeggen dat omdat je de garantie niet via hun hebt afgewikkeld dat de garantie vervallen is.

En zo zijn er nog meer zaken waar Dunnet zich aan moet houden terwijl ASUS dat niet hoeft.... omdat jij een overeenkomst met Dunnet hebt en niet met ASUS.
Natuurlijk gaan we uit van het goede van beide zaken en dat ze geen "gezeur" willen maar het zal niet de eerste keer zijn dat de consument tussen de wal en het schip raakt. De regels zijn er niet voor niets voor opgesteld :)

je hebt gelijk....
Ik had de reparatievraag bij beide neergelegd, Dunnet gaf aan omdat die daar ook in de molen zit, hij daar ook heen kon...
Maar eigenlijk maakt het mij niet uit wie hem maakt, als het maar gebeurd...toch?

Rob

mocht de winkel heb niet willen maken laat dat gewoon maar ff aan ze weten dat jij de regel kent dan kunnen ze niets meer. En anders zeg je ik ga naar de rechter luisteren ze dan nog niet dan ga je er echt naar toe. weet bijna zeker dat jij het dan wint.

Je kan ook dreigen een mooie shopreview op Tweakers.nl te gaan zetten dan blazen ze heus niet meer zo hard van de toren. :rolleyes:

gisteren laptop weer terug gekregen... helemaal happy, no questions asked...
De HDD is geheel vervangen, ook nu weer 1 weekje weg... prima afgehandeld door ASUS.. Er zit nu een Hitachi in i.p.v een Seagate...
Kijken hoe het gaat...

groet

Rob

Nooit gillen,voordat je geslagen wordt.
Dunnet is een zaak met naam,en die houden ze hoog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan