RAW naar NTFS

Status
Niet open voor verdere reacties.

asus1215N

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2012
Beste,

Toen ik vanochtend m'n externe harde schijf in m'n computer stak, kreeg ik het bericht: "Dit volume is beschadigd/onleesbaar" en "Wilt u dit volume nu formatteren?"
Helaas is dit het enige volume waarop al m'n gegevens staan. Ik kan de gegevens ervan halen met een recovery programma. Helaas zijn deze allemaal betalend :evil:
Kent er iemand een gratis recovery programma voor partities?

Alvast bedankt!!

Helaas, Recuva is een supergoed en gratis programma om bestanden terug te vinden, maar alleen in een NTFS-bestandensysteem...

Aangezien het mijne plotseling op RAW staat, kan Windows de bestanden niet meer uitlezen. Om het om te zetten van RAW naar NTFS moet je je schijf fragmenteren, en dan ben ik al m'n gegevens kwijt :/

als recuva niet werkt probeer anders Hirens boot cd
daar staan genoeg programmas op voor data recovery
klikerdeklik even branden naar een cd (zit een brand programma bij geleverd)

De free-edition laat je eerst wachten, en wachten, en wachten, en wachten...
En drie uur later krijg je het bericht dat je moet upgrade'n om verder te gaan...

Wat heeft RAW te maken met NFTS? RAW is een foto(bestands)formaat. NTFS is een bestandssysteem. Het een heeft niets met het ander te maken.

... RAW is een foto(bestands)formaat. NTFS is een bestandssysteem. Het een heeft niets met het ander te maken.

Nee maar soms krijgen woorden wel een andere betekenis er bij. Raw is idd een foto bestandsformaat, maar intussen is dat ook al gebruikelijk voor (on)geformatteerde harde schijven.
Dit heb ik ook zo zien gebeuren met het woord Icoon. Oorspronkelijk was dat alleen een op een gekalkte muur geschilderde afbeelding - meestal van een heilige. Tot men het opeens over ikoontjes op de pc had . . .
Avatar. Nog zo een. Oorspronkelijk betekent dat alleen "de incarnatie van de Allerhoogste op aarde", het komt uit de Hindu cultuur.
Sinds een paar jaar wordt de term echter ook gebruikt voor... "icoontjes" met beschrijving! :)
Hoe verzinnen ze het he? Wen er maar beter aan!

Laatst bewerkt:
Ok, huib: In een Engelstalige Windows word een ongeformatteerde partitie omschreven als RAW, in het Nederlands is dat vertaald met Onbewerkt.

Dat heeft verder inderdaad niet te maken met het fotoformaat van, ik dacht, Nikon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan