.RAW_PPM bestanden afspelen op Win 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter safe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

safe

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2013
Beste forumleden,

Zoals in het kopje van dit onderwerp staat omschreven, ben ik opzoek naar een mediaplayer dat .RAW_PPM bestanden kan afspelen.
Deze bestanden komen van een bewakingscamera en wil ik op de computer kunnen afspelen.

Het bewakingscamerasysteem bevatte helaas geen software waarbij ik deze bestanden kon op een computer kan afspelen. Het bewakingscamerasysteem is een stand-alone module dat een klein schermpje bevat.
Vandaar deze vraag op dit forum.

Ik heb een tijdelijke oplossing gevonden waarbij dit soort bestanden geconverteerd worden naar een avi-bestand. Afhankelijk van de grootte van het bestand duurt dit gemiddeld 15 uur voor 1 gig op een I5 computer met 12 GB geheugen en 4 cores. Deze fase sla ik liever over waarbij ik de bestanden direct kan afspelen zonder dit te hoeven om zetten naar AVI.

Het programma mag zowel onder Windows 7 als onder MAc OS Mavericks draaien.

Iemand een goede tip?

Alvast bedankt en fijne feestdagen toegewenst !!

Safe.

Probeer het op een Mac eens met het gratis MPEGstreamclip. Daar zit een 'save-as' functie in waardoor je niks hoeft te renderen/exporteren. Dit duurt iets van een minuut. (functie zit niet in de Windows variant van dit programma)
Open het bestand via File>Open files, en klik dan in het nieuwe scherm onderaan op 'All Files'.

http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-mac.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan