Rayman3 werkt niet !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marlon

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
hoi allemaal,

een vervelend probleem!
bij dit spel heb ik de 3 orginele cdees geinstalleerd voor de jarige alexander op een p3/800mhz/512sdram/geforce4mx440SE/win2000 sp2.
bij het starten vna het spel komt alleen een logootje te voorschijn, daarna trekt het totaal beeld in een flits wit weg en krijg ik weer mijn buroblad.
Verder geen beweging meer voor het spel.
Geen foutmelding verder.
Vanmorgen kreeg ik op de zelfde pc maar dan met een TNT32 mb videokaart nog wel even het voorschermpje ter kontrole van video instellingen en na OK het zefde probleem als boven ... !
Wie o wie heeft een indicatie waar dit probleem kan zitten??

Nieuwe videokaart drivers al geinstalleerd evenals DirectX9.0?

-edit-

Videokaart-drivers:
http://download.nvidia.com/Windows/44.03/44.03_win2kxp_international.exe

DirectX9.0a:
http://download.microsoft.com/download/9/a/4/9a48d736-586e-43c9-beee-f20c151e7feb/dxwebsetup.exe

Instructies
U kopieert de downloadbestanden als volgt naar uw computer:

1. Klik op Opslaan om het programma te kopiëren naar een map op de computer. (U kunt de installatie ook direct starten door te klikken op Uitvoeren, maar deze optie wordt niet aanbevolen).

2. Voer het downloadpakket van DirectX 9.0a uit.

3. Lees de Gebruiksrechtovereenkomst. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u doorgaan.

4. Start de computer opnieuw op door in het scherm voor opnieuw opstarten op Ja te klikken.

Laatst bewerkt:
Het zou inderdaad aan videokaart drivers kunnen liggen. En wat zijn precies de systeemeissen van het spel? Voldoe je daar allemaal aan?

Jongens bedankt voor de hulp,

intussen heb ik dit kunnen oplossen ook mede door de helpdesk van Ubisoft.
Het probleem bleek gewoon te weinig videokracht... !!! (de minimale vereisten zijn wel 32mb en zo'n kaart had ik in eerste instantie gebruikt -> TNT 2 32mb)
Nu met de Geforce kaart en een hele schone driver aansturing werkt het als een zonnetje.

Tip= Nvidia software werkt door op basis van de eerdere driver wat op je pc staat!!! m.a.g. dat ie de nwe release niet snapt! EERST verwijderen en dan installeren.
Dank voor jullie support!

Gegroet,
Marlon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan