Razer Chimaera 5.1 optische kabel geen geluid op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjelol

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2012
Hallo,

Ik heb via een optische kabel mijn Razer Chimaera 5.1 aangesloten op mijn pc.
Echter geeft dit geen geluid. Op mijn PC heb ik de optische kabel in de SP-DIF uitgang (?).
En in mijn Razer Chimaera in de Digital Audio out. Ik heb haast tot geen kennis tot audio.
Dus misschien dat ik iets raars zeg.

Hoi,

Hoort de kabel niet in de Digital Audio IN op de Chimera ?

Hoi,
Ik ga ervan uit dat de kabel nu goed zit; op de PC moet hij in optical OUT, en op het weer te geven apparaat op optical IN

Heb je de Optische uitgang op de PC geselecteerd als "standaard apparaat" ?

CONFIGURATIESCHERM > GELUID

Hoi,

Volgens mij moet je die daar nét onder selecteren; Realtek Digital Output ( Optical)
En er is heb ik begrepen ook een keuze mogelijkheid op de Chimera om de digital input ( optical) te selecteren, met de Source knop.

Hoi,

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat aansluiting van de PC alléén middels een 3,5mm jack kan plaatsvinden, volgens de gebruiksaanwijzing ( CONNECTIVITY TO PC )

Dus dan heb ik 200 euro uitgegeven voor een 5.1 headset die geen 5.1 kan afspelen op een PC?

Zoals ik in de gebruiksaanwijzing kan lezen is er geen optie om een pc optisch aan te sluiten ...
Als je de boel analoog aansluit, heb je dan wél geluid?

EDIT:schiet me iets te binnen: moet/kun je de SPdif niet activeren in het BIOS?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het zou moeten kunnen, optical kabels goed aangesloten, de settings op de juiste manier.
Wat voor moederbord heb je eigenlijk, met welke realtek kaart?
Misschien moet je de configuratie van de geluidskaart aanpassen naar 5.1 of dolby surround, zie plaatje.audio.jpg

Ik zit net even naar je screenshots te kijken, en de eerste die je stuurt staat de optical uitgang op uitgeschakeld, dit heeft niets te maken met of die al dan niet aangesloten is, hij staat gewoon uit.

Ook zie ik dat je er nog een extra kaart in hebt zitten, welke gebruik je nu standaard ?

Kijk eens aan de achterkant van de pc, de optical uitgang zou een rode gloed af moeten geven, anders staat die uit.

Ik zit net even naar je screenshots te kijken, en de eerste die je stuurt staat de optical uitgang op uitgeschakeld, dit heeft niets te maken met of die al dan niet aangesloten is, hij staat gewoon uit.

Ook zie ik dat je er nog een extra kaart in hebt zitten, welke gebruik je nu standaard ?

Kijk eens aan de achterkant van de pc, de optical uitgang zou een rode gloed af moeten geven, anders staat die uit.

Hij geeft geen rode gloed, dus even de BIOS induiken :p.

Als je in het bios bent, ga dan naar Integrated Peripherals > Onboard Configuration > Onboard Audio Controller.
Daar zou je de onboard audio contoller moeten Enabelen, en wellicht ook een mogelijkheid om de andere geluidskaart te Disabelen.

Stond al aan :p. Hoort het zo dat mijn spdif netzoals op dit plaatje is. Ik bedoel dat er zo klepje zit. Maar dat klepje is bijmij grijs

image.jpg

Oja, het rode lichtje brand nu wel.

Laatst bewerkt:
Yep klepje hoort er te zitten. Daar kun je de toslink kabeltje indrukken.

Nog steeds niet opgelost, Rickvi68 kwam er ook niet uit. :( Zijn er nog vrijwilligers die me willen/kunnen helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan