RDP bureaublad overname

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardemalnb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2010
Ik heb het geweten maar ben het kwijt, ik kan met RDP diverse sesies starten onder windows 2003 maar wil graag het main bureablad scherm overnemen welke je lokaal gebruikt als je achter de pc zit zeg maar ( zelfde als je met rdp xp overneemt bv scherm wordt dan zwart en neem je de huidige sessie over) ik heb het geweten maar ben het kwijt wie kan me helpen, alvast bedankt:thumb:

Ik kan geen echt antwoord geven op je vraag.
Ik begrijp echter wel dat het om 'remote control' gaat. Dan kan ik je Teamviewer (klik) aanraden! Ik gebruik hem zelf regelmatig als ik mensen help met hun computer.

Naast Teamviewer zou je ook nog voor LogMeIn Free kunnen gaan. Daar heb ik echter zelf geen ervaring mee.

mhh heb nu geen 2003 meer maar was het niet met mstsc /console
zodat ie altijd session 0 starten?

Zo ver ik weet kan dat niet met mstsc.

Win-xp en 2003 hebben een hele andere manier van werken. Ik vrees als het om een 2003 server gaat dat je echt een andere tool nodig hebt. Remotely anywhere oid.

Als ik je vraag goed begrijp wil je geen zwart beeld bij de overname, zodat de persoon mee kan kijken bij de remote overname? Kan met Remote assistance.
http://support.microsoft.com/kb/301527

Let op je komt dan met dezelfde rechten als de eindgebruiker op die over te nemen pc. Met RDP kom je met je eigen account rechten binnen.

Laatst bewerkt:
gebruik inderdaad mstsc /console, of in de nieuwere versies van RDP mstsc /admin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan