RDP Connectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert-Jan

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2006
Berichten
31
Wij gebruiker Windows Server 2003 i.s.m. ISA Server 2004

Sinds enige tijd kunnen wij geen Remote Desktop Sessie meer openen vanaf een externe locatie. Intern is dit geen probleem.
Omdat ik de RDP niet meer werkend kreeg, heb ik geprobeerd een Real VNC connectie op te zetten naar de server. Ook dit is niet gelukt.

Ik dacht dat het aan de ISA Server lag. Maar nadat ik de filter heb aangepast. Zodat de verbindingen worden doorgestuurd naar een werkstation, kwam ik tot de conclusie dat de ISA Server wel gewoon de verbinding doorstuurd. Ik kon het werkstation namelijk vanaf een externe locatie overnemen.

Het blijkt dus dat iets in Windows Server 2003 de verbindingen van buitenaf tegehoud. Maar ik heb geen idee wat?!
 
Die staat gestart.

Wanneer ik in de Terminal Service Configuration het tabblad Network Adapters selecteer, reageert deze optie niet meer.

Wellicht dat dit er iets mee te maken heeft.
 
Heb je terminal servers in applcation mode gehad? zo ja gok ik zo'n drie maand geleden? Die verloopt namelijk na 3 maanden,

Plak onderstaande eens in een tesktbestand en sla het op als iets.reg en draai het, lukt het nu wel weer?

REGEDIT4

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing]
 
Sorry voor mijn late reactie. Ik ben niet altijd on site. En van afstand inbellen is nu even geen optie.

Het bovenstaande heeft helaas niets geholpen.
 
Door de rdp connectie in de Terminal Service Configuration te disablen en daarna te enablen heb ik iig het probleem met het bevriezen van het scherm in de tab Network Adapaters opgelost.

Maar ik kan nog steeds niet inloggen.

Ik heb ook het volgende artikel al uitgevoerd. Vanavond laat ik de server herstarten. En dan maar even kijken of het iets opleverd.

http://support.microsoft.com/kb/555382
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan