RDP printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanwillemsen

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
we loggen in via RDP op terminal serve sbs 2003,
gaat allemaal vlekkeloos.

printen lokaal gaat ook goed, maar nu hebben we 1 probleem mbt het printen.
Elke keer als we een sessie maken komt er een nieuwe printer bij de printers te staan op het externe bureaublad,
bijvoorbeeld hp printer sessie 1.

die gaat niet weg zodra je dus weer opnieuw inlogt staat er hp printer sessie 2 enz enz.
wat is hier aan te doen zodat we geen lijst krijgen met 100 printers waarvan alleen de laatste werkt.

Werken er meer mensen onder hetzelfde account vanaf hun thuis PC ?

Wellicht heeft het iets te maken met de instelling in de mstsc om de lokale printer te installeren ?

rdp.JPG

dat klopt meerdere mensen met dezelfde account,
maar dat zou niet uit moeten maken toch.

Het heeft iets te maken met het feit dat ze vanaf verschillende werkstations - of verschillende profielen - inloggen en de lokale printers installeren, vooral als ze er meer dan 1 printer geinstalleerd hebben.
Zet het anders ff uit bij een account, zie mijn vorige post voor het plaatje, dan zie je het snel genoeg of de oorzaak daar ligt of niet.

ja maar ze hebben die printer sowieso nodig, dus heeft het weinig zin om dat uit te zetten.

Begrijp ik, maar het is puur om even te kijken of het probleem daarvandaan komt, dan weet je iig in welke hoek je het moet zoeken en kijken of er een andere oplossing/workaround voor is.

ik verwacht zelf wel dat daar het probleem zit omdat dus je locale printer telkens daar toevoegd en niet meer verwijderd als je uitlogd

heb nu even niet de mogelijkheid om dit te testen maar lijkt mij persoonlijk ook overbodig omdat dat vinkje er voor zorgt dat de printer wordt toegevoegd aan het externe bureaublad en als je dat dus niet aanvinkt zal hij ook geen printer aanmaken, het probleem is ook niet zo zeer dat hij een printer aanmaakt maar dat hij nadat er is uitgelogd die printer niet meer verwijderd.

en de vraag is dus wat daar aan te doen is.

Heeft niemand dit eerder mee gemaakt of er een oplossing voor?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan