RDRAM Geheugen, duur kopen of nieuw moederbord ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke hartstikke mooi. Ik heb nog wel een vraag over het aansluiten het een en t ander.. Ik ben zoiezo van plan om dan extra geheugen erbij te kopen zodat ik zoiezo 2gb ram heb. Kan ik dan gewoon 2 kaartjes van 512 [die erbij zitten] en 1 van 1gb [die ik dan los koop] er in zetten ? Dat dat ook gewoon werkt enzo ?

En wat voor een video kaart zou u me dan aanbevelen om er nog bij te kopen ?

mvg, Lucas !

oke hartstikke mooi. Ik heb nog wel een vraag over het aansluiten het een en t ander.. Ik ben zoiezo van plan om dan extra geheugen erbij te kopen zodat ik zoiezo 2gb ram heb. Kan ik dan gewoon 2 kaartjes van 512 [die erbij zitten] en 1 van 1gb [die ik dan los koop] er in zetten ? Dat dat ook gewoon werkt enzo ?

En wat voor een video kaart zou u me dan aanbevelen om er nog bij te kopen ?

mvg, Lucas !

heb even rond zitten kijken en wil graag andere mensen hun mening laten geven over dit kaartje en of dat wel goed zit met het genoemde moederbord

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXV40

Wat het geheugen betreft zou je beter kunnen kiezen voor 2×512mb erbij, dit in verband met 'dual channel' van het geheugen.

Wat betreft IDE en SATA
ide-kabel-kl.jpg

Dit is IDE, deze aansluiting hebben waarschijnlijk nu je HDD en CD/DVD

SATA-Signal-Cable-1.jpg

Dit is SATA, de moderne aansluitkabel voor HDD en DVD/CD

Heb je nu bijvoorbeeld meer dan twee IDE apparaten in je pc zitten zal je voor één van die apparaten een convertor moeten gebruiken.

Wat betreft de videokaart, je kunt er beter één kiezen met een 128bits interface (b.v. deze) van 64bits ga je spijt krijgen.

Bedankt voor de tips, maar ik heb nu nog een veel groter probleem omdat mijn harde schijf waarschijnlijk is gecrashed [ zie andere topic ] en ik nu nog verder van huis ben.

Maar ik moet zoiezo iets nieuws hebben nu, dus wil ik graag weten of dit een verstandige keuze is :

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=SEEU13

met de videokaart http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1061583&showTechData=true

erbij.

Ik heb gewoon nog een erg goede geluidskaart [ Sound Blaster Audigy ] dus die heb ik niet nieuw nodig lijkt mij. Wat moet ik verder nog nieuw hebben ?

mvg. Lucas

Lijkt een prima setje. Geluid is onboard, dus wellicht hoef je de Audigy niet eens over te zetten. Houd wel de voeding in de gaten................

De Audigy zal in veel gevallen een beter geluid geven dan een onboard geluidskaart, althans mijn SB Live! geeft al een vele malen beter geluid dan 95% van de onboard geluidskaarten.

Dat kun je idd. wel beleven, maar ik denk dat het een groot deel suggestie / subjectief gevoel is. Er is namelijk geen verschil tussen de huidige generatie onboard soundchips en de 1e en 2e generatie Audigy's. Sterker nog, ik denk dat de Audigy 0 en 1 het simpelweg qua signaal ruis verhouding / harmonische vervorming technisch afleggen tegen de huidige generatie onboard chips.

Daarnaast spelen nog een heleboel andere factoren een rol. Heb je geen highend luidsprekers, dan kun je de duurste soundcard in je pc stoppen, merken zal je het niet.
Van invloed zijn ook:
- Geld
- De kwaliteit van de rest van je audio apparaten
- Heb je al interne ruis door je pc
- wil je externe apparaten aansturen
- wil je een instrument aansluiten en de hoogst mogelijke kwaliteit beluisteren
- game je veel
- kijk je films
Als je behoort tot de gemiddelde user dan haal je met een externe geluidskaart op het niveau van de Audigy 0 / 1 geen beter geluid uit je kast dan met een soundchip anno 2008.

Tel daarbij de huidige generatie procesoren op (belasting van slechts enkele procenten door de onboard chip "voelen" ze niet eens) en de vroeger mogelijk behoorlijk vertragende / zuigende factor van processorbelasting van een onboardchip is eveneens geëlimineerd.

Laatst bewerkt:
Toch heb ik nog een vraag of het heel erg veel verschil maakt tussen de onboard videokaart en deze kaart: http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1061583&showTechData=true

Omdat ik eigenlijk zo min mogenlijk wil uitgeven wil ik dus weten of het echt de moeite waar is om die 50 euro uit te geven aan de externe kaart.

PS de kaart zal hard gebruikt worden voor het spelen van video games en het bewerke nvan video's.

Het zal elkaar niet veel ontlopen, behoudens dan dat een 'losse' kaart geen intern geheugen wegsnoept.
Verwacht van beide opties niet dat je de nieuwste spellen moeiteloos kunt spelen, als je nu al spellen speelt zullen die wel moeiteloos draaien.
Als je alles vergelijkt met je huidige pc zal het allemaal vlotter verlopen, ga je het vergelijken met een nieuwe pc van € 1000,- zal het allemaal langzaam verlopen.

[edit]
De 8500GT heeft Vertex/shader model versie 4, de onboard kaart heeft slechts versie 2 [/edit]

Laatst bewerkt:
Het zal elkaar niet veel ontlopen, behoudens dan dat een 'losse' kaart geen intern geheugen wegsnoept.
Verwacht van beide opties niet dat je de nieuwste spellen moeiteloos kunt spelen, als je nu al spellen speelt zullen die wel moeiteloos draaien.

Ik ben ook niet van plan om de nieuwste spellen te gaan spelen, speel momenteel het spel Call of Duty 2 met alles op laagste graphics zodat ik een steady fps kan hebben van 125.

Ik hoop met mijn nieuwe pc Call of Duty 4 te kunnen gaan spelen, en heb op de website http://www.canyourunit.com gekeken wat er niet was aan mijn pc, daaruit kwam dat de CPU en de grafische kaart niet goed genoeg waren.

Ik heb hier een klein overzicht met wat ik nu van plan ben om te kopen, Hoop dat iemand mij kan vertellen of er nog wat aan mist en waarik nog op moet letten

Moederbord + Proccesor+ Geheugen :
A690GM2MA moederbord van Foxconn
Athlon™ X2 Dual 4600 Proccesor
1GB DDR2 geheugen
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=SEEU13&
Harde schijf :

Eventueel er bij :
Geheugen Kingston 2GB
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1048609&showTechData=true

Videokaart nvidia 8500 GT Silent
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1061583&showTechData=true

Hardeschijf:
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1065739&showTechData=true

Ik heb al een goede behuizing en ook toetsenbord + muis + monitor heb ik al. Verder weet ik niet of ik wel een goede voeding heb en wat daar nog aan te verbeteren is.

mvg lucas

Laatst bewerkt:
Met 2Gb geheugen erbij kom je op 3Gb uit (er zit al 1Gb bij de set). Wil je toch besparen dan kan je ook een 1Gb kit erbij nemen, zeker als je met XP blijft draaien is dat voldoende.

Verder vermoed ik dat jouw voeding geen speciale aansluiting heeft voor SATA, dus daar zal ook een verloop voor moeten komen.

Verder is dit een prima upgrade setje voor weinig geld.

Met 2Gb geheugen erbij kom je op 3Gb uit (er zit al 1Gb bij de set). Wil je toch besparen dan kan je ook een 1Gb kit erbij nemen, zeker als je met XP blijft draaien is dat voldoende.

Verder vermoed ik dat jouw voeding geen speciale aansluiting heeft voor SATA, dus daar zal ook een verloop voor moeten komen.

Verder is dit een prima upgrade setje voor weinig geld.

bedankt voor de Tip met de sata aansluiting, maar waar moet ik deze dan precies op aansluiten ?

en is het verstandiger om 2 x 512 te kopen of 1x 1gb ?
mvg Lucas

Die Sata verloop komt van de molexstekker (gewoon de voedingsstekker die b.v. op je DVD speler zit) en wordt dus aangesloten als voedingsstekker op een SATA apparaat.

Verder kan je beter 2×512Mb nemen omdat dan het geheugen in 'dual channel' werkt (net zoals je RDRam in paren moet plaatsen)

Die Sata verloop komt van de molexstekker (gewoon de voedingsstekker die b.v. op je DVD speler zit) en wordt dus aangesloten als voedingsstekker op een SATA apparaat.

Verder kan je beter 2×512Mb nemen omdat dan het geheugen in 'dual channel' werkt (net zoals je RDRam in paren moet plaatsen)

Welk geheugen heb ik dan precies nodig ? want ik heb vernomen dat het geheugen uit een link die ik eerder heb gekregen mischien een bsod zou kunnen gaan geven. op de site van kingston heb ik het moederbord opgezocht. Moet ik dan 2 van 512 kopen die compatible zijn met mijn moederbord of 1 van 1gb

Oké dan, de volgende bestelling is de deur uit :

2x512 MB DDR2-533 (512 MB) Kingston Geheugen [opgezocht op de site welke het beste is

Voedings-adapterkabel
[nog steeds geen idee waar deze nou echt goed voor is.. en of ik er aan 1tje genoeg heb]

3,5 Inch SpinPoint S (200 GB)

Upgrade Kit AMD VistaReady (AMD 690G)
met daarin:
A690GM2MA moederbord van Foxconn
Athlon™ X2 Dual 4600 processor
1GB DDR2 geheugen

Iedereen die me heeft geholpen hartstikke bedankt voor de tips, heb er vandaag onwijs veel bij geleerd !

Met Vriendelijke Groet

Lucas

2x512 MB DDR2-533 (512 MB) Kingston Geheugen [opgezocht op de site welke het beste is

En dat is nou weer jammer.
In de link die ik je gegeven had (link) is de snelheid van het geheugen 667mhz, precies hetzelfde als degene die bij het moederbord geleverd worden, wat jij nu besteld hebt is trager, waardoor ook het snellere geheugen trager zal gaan werken.
Ik zou morgen even bellen naar Alternate om toch het snellere geheugen te bestellen.

Wie heeft jou trouwens wijs gemaakt dat het voornoemde geheugen BSOD zou veroorzaken?

En dat is nou weer jammer.
In de link die ik je gegeven had (link) is de snelheid van het geheugen 667mhz, precies hetzelfde als degene die bij het moederbord geleverd worden, wat jij nu besteld hebt is trager, waardoor ook het snellere geheugen trager zal gaan werken.
Ik zou morgen even bellen naar Alternate om toch het snellere geheugen te bestellen.

Wie heeft jou trouwens wijs gemaakt dat het voornoemde geheugen BSOD zou veroorzaken?

Oké bedankt ! ben er nu mee bezig [ mail ]

edit:

Heb een mailtje gestuurd met de vraag het bestelde geheugen te veranderen voor het geheugen in de link, nogmaals heel erg bedankt.

ik ben erg te spreken over de server van helpmij.nl !

edit 2: Inmiddels helemaal geregelt ook met het andere geheugen erbij. Top service van alternate en van helpmij natuurlijk ! :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan