RDS Farm + Connection Broker Windows 2008R2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mrraats

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2014
Heren,Dames,

Een volgende situatie.

We hebben een domein. computer.domeinnaam.local ( ja we weten dat dit per 2015 niet meer geldig is ) in een Windows 2008 r2 omgeving.

Ik heb een Connection Broker ( hierna te noemen PS01 ), in deze broker hangen 11 remote desktop servers ( hierna te noemen RDS ).
We hebben een Self Signed Certificaat gemaakt om de certificaat melding te ontspringen. In het certificaat staat netjes de CN= Farmname.domein.local en als CN name alle RDS servers.

Dit certificaat is op alle RDS servers + PS01 server geinstalleerd en toegekend. En daarnaast worden er via policys de certificaten gepushed naar de computers in een specifiek OU.
De policy is gecontroleerd en verstuurd ook daadwerkelijk de certificaten en plaatst deze ook daadwerkelijk in het juiste mapje in de certificaten mgr.
Als ik nu een nieuwe RDP sessie start krijg ik zoals het hoort geen certificaat melding meer.

Nu komt het probleem. We hebben een aantal Thin Clients ( 250 + HP 510t ) hier wordt keer op keer bij het inloggen een RDP bestand op het bureaublad geplaatst. Als ik deze start blijf ik wel een certificaat melding behouden. Met start --> Run --> MSTSC --> Farmnaam.domein.local ( geen melding )

Iemand ervaring? Eventuele oplossing?

Heb je je nieuwe certificaat in je RDP bestand geplaatst (rdp bestanden hebben een intern certificaat)?
Het pad naar de locatie is volledig uitgeschreven? (en geen ipadres gebruikt eventueel?)

Ja alles staat correct qua certificaat e.d.
We hebben het probleem ook aangemeld bij Microsoft.
Microsoft geeft aan dat dat je op een *.RDP verbinding op een Thin Client altijd een melding krijgt.
Echter als je de verbinding start als volgt: %SystemRoot%\system32\mstsc.exe /v:mijnwerkplek.domein.local heb je de hele melding niet meer.
Dit is als een snelkoppeling bij de gebruiker op het bureaublad gepubliceerd en wordt iedere keer bij het opnieuw opstarten naar het bureaublad gekopieerd.

Case closed :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan