Ik had een werkende Ziggo modem die was doorgelust naar een Sitecom Access Point.
Daarmee had ik in mijn huis 2 Wifi verbindingen.
Sinds kort werkt de Wifi van de Sitecom niet meer.
Een paar dagen terug heb ik de spanning van de Zigo modem afgehaald en ik vermoed dat daar de oorzaak ligt.
In ieder geval heb ik de Sitecom router gereset naar de fabrieksinstellingen.
Daarna heb ik de DHCP server gedisabled (en om eventuele complicaties uit te sluiten ook de FireWall en de NAT. Dat was trouwens ook zo in de oude situatie).
Verder heb ik de SSID van de Sitecom de oude logische naam gegeven en ook het password weer ingesteld op zoals het was.
Verder staat de Ziggo modem gekoppeld aan 1 van de 4 LAN poorten.
Volgens zou het zo moeten werken. Of zie ik nog een noodzakelijke stap over het hoofd ?
Moet ik nog iets op het Ziggo modem instellen ? (ik kan me dat niet herinneren van de 1e keer ?)
En/of op de sitecom router ?
Als ik dan bv de Ipad wil verbinden met de router. Dan zie ik bij de netwerk adressen wel een ip adres verschijnen (169.254.234.231 en een subnetmasker (255.255.0.0). (Dat IP adres herken ik niet)
Maar geen router waarde of DNS waarde.
ik heb het een en ander wat op dit forum staat nagelopen. Maar helaas zonder resultaat.
Iemand tips om het weer werkend te krijgen ?
Of een stappenplan zodat ik het probleem kan isoleren als er toch een technisch mankement is opgetreden ?
Daarmee had ik in mijn huis 2 Wifi verbindingen.
Sinds kort werkt de Wifi van de Sitecom niet meer.
Een paar dagen terug heb ik de spanning van de Zigo modem afgehaald en ik vermoed dat daar de oorzaak ligt.
In ieder geval heb ik de Sitecom router gereset naar de fabrieksinstellingen.
Daarna heb ik de DHCP server gedisabled (en om eventuele complicaties uit te sluiten ook de FireWall en de NAT. Dat was trouwens ook zo in de oude situatie).
Verder heb ik de SSID van de Sitecom de oude logische naam gegeven en ook het password weer ingesteld op zoals het was.
Verder staat de Ziggo modem gekoppeld aan 1 van de 4 LAN poorten.
Volgens zou het zo moeten werken. Of zie ik nog een noodzakelijke stap over het hoofd ?
Moet ik nog iets op het Ziggo modem instellen ? (ik kan me dat niet herinneren van de 1e keer ?)
En/of op de sitecom router ?
Als ik dan bv de Ipad wil verbinden met de router. Dan zie ik bij de netwerk adressen wel een ip adres verschijnen (169.254.234.231 en een subnetmasker (255.255.0.0). (Dat IP adres herken ik niet)
Maar geen router waarde of DNS waarde.
ik heb het een en ander wat op dit forum staat nagelopen. Maar helaas zonder resultaat.
Iemand tips om het weer werkend te krijgen ?
Of een stappenplan zodat ik het probleem kan isoleren als er toch een technisch mankement is opgetreden ?