re-install windows zonder format c:

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldnl

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2003
Berichten
83
Heb perongeluk een paar essentiele files/dll's verwijderd. Waardoor ik belangrijke services mis. Ben niet genoeg onderlegt om te gaan zoeken naar allerlei dingen en die weten terug te plaatsen.
Kan ik gewoon opnieuw Windows installeren zonder de huidige te verwijderen?

(Ik realiseer me dat het niet de beste manier is, maar heb nu geen gelegenheid om de belangrijkste files te back-uppen, dus zoek een mogelijkheid om te kunnen werken tot dat wel het geval is. Daarna doe ik in een rustig weekend wel een keer een verse format c:)
 
Probeer eerst eens de optie "repair" tijdens de installatie.

Dan repareert hij de essentiële files.
 
So far so good.. die repair functie heb ik niet op mijn installatie-cd (de originele wel te verstaan)
Ik dacht door op installeren te drukken ik in een soort sub-menu zou komen met evt die optie om te "repairen". Maar kom er helemaal niet in omdat versie van XP (nu met SP2 erop) nieuwer is dan de versie op de cd

Lucky Fred:
Probeer het eens zoals hier staat.

Dat heb ik gedaan. Ik zie heel even een zwart schermpje dat voorbijflitst en verder niets, ook geen beweging in de cd-rom-drive. :confused:

Ik lees -2- spaties in de regel :

"Leg de CD van Windows in de CD-rom speler, ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type daar het commando D:\i386\winnt /unattend (er van uitgaande dat D: de CD-rom speler is) in en klik op Ok."

Klopt dat?
Er is ook een winnt32 in dezelfde "i386" directory...

Verder tuurlijk helemaal te gek dat jullie zo snel reageren! :thumb:
 
D:\i386\winnt /unattend (met 1 spatie tussen de t en /)

Een andere oplossing zou nog kunnen zijn sfc /scannow waarbij windows alle systeembestanden controleert en waar nodig herstelt of opnieuw installeert. Dit wederom met de CD van windows in de speler. Je ziet bij deze methode niet echt iets gebeuren en je dient de pc opnieuw op te starten.
 
Zoek op de CD van windows de directory i386.
Kopieer deze directory naar c:.

Ga nu naar Start->Uitvoeren en type daar regedit en klik op ok.

Ga nu naar de volgende sleutel.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\Setup

Zoek daar in het rechtervenster naar SourcePath en dubbelklik daarop. Wijzig daar het pad in c: en klik op Ok.

Verlaat nu regedit en start de PC opnieuw op.

Probeer het dan nog eens met sfc /scannow
Nu zou het moeten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan