reactie op geheugenkaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Puechmirou

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2009
Sinds ik op W7 draai krijg ik een paar vreemde reacties, wanneer externe geheugenkaarten worden gekoppeld:
- als ik een SDkaartje wil lezen (waar vaak afbeeldingen op staan) verschijnt niet het zo bekende deelscherm dat de keuze laat wat te doen met de inhoud, maar de PC opent dan automatisch Photoshop Elements en doet dan niets meer. Ik moet dan naar de explorer om de inhoud zichtbaar te maken.
- als ik een ander geheugenmedium koppel (bijv. de TomTom) dan verschijnt steevast een scherm dat me vraagt om het geheugenmedium te controleren en eventueel te herstellen of om door te gaan zonder controle.

Je raakt wel gewend aan deze onhebbelijkheden, maar is er ook van af te komen?

Waarschijnlijk moet je even het standaard programma om diverse bestandstypen te openen veranderen. Waarschijnlijk kan dit gewoon als je rechtermuisknop klikt op een bijv .jpg bestand, bij eigenschappen.

Anders zou je moeten kiezen voor "Openen met..." dan Windows Viewer (oid) moeten kiezen en "Dit het standaard programma maken om dit bestandstype te openen" aanvinken.

Dat had ik uiteraard gedaan. Overigens werkt dit alleen vwb de keuze van software waarmee je de bestanden wilt openen.
In mijn probleem gaat het om een automatische reactie van de PC zodra je een geheugenbestand aansluit (via USB)
Dus ook wanneer een geheugenkaart een mengeling van soorten bestanden bevat (zelfs zonder beeldbestand), dan wordt Photoshop opgestart en laat hij niet het keuzemenu zien dat Windows normaal geeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan