Reactie pagina met captcha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je het nu hebt aangepast, dus <input type='text' name='leegveld'>, hoef je verder niks te doen. Nu moet het geen spam meer toevoegen aan je gastenboek.

Okay ik dacht dat het om een andere regel ging. Mocht het misgaan zijn jullie de eerste die het horen.

Thanks voor de hulp!

Niet te geloven. Ik neem even een kijkje en jahoor, SPAM!
Ik laat het even staan, dan kunnen jullie misschien kijken of dit daadwerkelijk van een bot komt. www.linseys.nl bij de pagina REACTIES.

Ik zie nog steeds in je html dit staan...

<input type='leegveld' value=''>

Je hebt em nog niet verbeterd, of je bent vergeten om em te uploaden.

Ik heb dit staan in mijn programma:

echo"<div style='display: none'><input type="tekst" name="leegveld" value=""></div>";

Ik ga hem nu opnieuw uploaden. Zag je dat in de bron van mijn pagina online?

Jep, ik vraag gewoon de bron van je frame op en daar stond het nog verkeerd. Waarschijnlijk ben je vergeten het te uploaden, of heb je het op de verkeerde plek gezet.

Op dit moment heb je een parse error live staan trouwens.

Bedankt voor het opmerken, had ik niet gezien! Het is op deze regel:

echo"<div style='display: none'><input type="tekst" name="leegveld" value=""></div>";

Wat is hier fout aan dan?

Je gebruikt " binnen een string. Ik zou em zo doen:

PHP:
echo"<div style='display: none'><input type='tekst' name='leegveld' value=''></div>";

Je kunt met code highlighting ook wel zien dat er iets mis gaat:

PHP:

Werkt weer. Bedankt voor de tip :) Ben blij dat jullie ook mensen helpen die zulke beginnersfouten maken.

Geen probleem, iedereen moet ergens beginnen.

Hij doet het nu trouwens goed, ik heb net een berichtje gepost als spambot en dat werd netjes afgevangen, en een gewoon bericht komt er doorheen.

Nog een klein dingetje, niet echt cruciaal maar voor de volledigheid: het input type heet "text", niet "tekst", dus eigenlijk moet het dit zijn:

<input type='text' name='leegveld' value=''>

Dat maakt verder niks stuk want "text" is de default als ie et niet herkent, maar het staat net ietsje beter. Ik las er net zelf ook overheen :P

Voor de netheid pas ik het even aan ;) Ik ben hard bezig met het invullen van de rest van de site.

Bedankt trouwens voor het testen als spambot! Dat kan ik zelf niet ;)

Ach het is niet super lastig ;) Je kunt in Firefox een leuk tooltje downloaden dat Firebug heet, en daarmee de "display none" weghalen rond dat speciale input veld, dan kun je het zien en er iets in invullen.

Succes met de rest van je site verder :)

Oke wist ik niet! Bedankt :) Als er weer wat niet lukt dan hoor je het snel genoeg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan