Reactie van server: '452 too many recipients'

Status
Niet open voor verdere reacties.

@ReNéNoorD

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Berichten
63
Sinds kort ben ik van Planet ADSL naar Tiscali ADSL overgestapt, met een nieuw draadloos modem. Nu krijg ik bij het versturen van een e-mail naar een groot aantal e-mailadressen in 1x (ongeveer 66 adressen) de volgende foutmelding (welke ik bij Planet dus niet kreeg):

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is voorbeeld@voorbeeld.com. Onderwerp 'voorbeeld', Account: 'pop3.tiscali.nl', Server: 'smtp.tiscali.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '452 too many recipients', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 452, Foutnummer: 0x800CCC79

Indien ik het in de foutmelding genoemde e-mailadres verwijder, geeft Outlook Express wel de foutmelding op een ander adres, ongeacht de provider van de ontvanger (dus Planet, Tiscali, Wanadoo of Hotmail maakt niets uit).

Iemand een idee voor dit (irritante) probleem??

Alvast bedankt. :thumb:
 
Andes zou je naar de provider op moeten bellen om te kijken wat er in de smpt addres moet staan, en ander een email aan de zelf toe zenden om te kijken wat er gebeurd.
 
oplossing 1-->Symptom
You may get the error message

* 'The server does not support a SSL connection. Account; pop.tiscali.co.uk Server smtp.tiscali.co.uk.' Protocol SMTP, server response '250 HELP' Port; 25, Secure (SSL) Yes, Server Error 250, error number 0x800CCC7D.'
* "The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'test@hotmail.com' . Subject 'The monthly collection', Account: 'Test (Tiscali)', Server: 'smtp.xxxxxxx.xxx', Protocol: SMTP, Server Response: '550 relaying to prohibited by administrator', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

Solution
This problem happens because your version of Outlook Express is set up to use Secure Socket Layer (SSL), which Tiscali does not use.

To fix this problem:

* Open Outlook Express, and click Tools
* Then click on Accounts
* Then click on your Tiscali connection and click Properties
* Then click Advanced
* On this screen remove the checks from the boxes This server requires a secure connection for both Outgoing mail (SMTP) and Incoming mail (POP3).
* Bear in mind that you should be using a dial-up connection number prefixed with 1470 and that the outgoing mail server is smtp.tiscali.co.uk
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oplossing 2 -->0x800ccc79 - The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server.

1. Make sure you are connected to the Internet at the time the error occurs.

2. Double-check the recipient address.

3. If there are several emails in your outbox, or if there is a large one, try removing some of them.

4. Try sending an email to yourself.

5. If you still get the error, make sure your email account settings are correct. The reply to address should be empty. Try reconfiguring your email account.

6. This could be an issue with a home network of more than one computer.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oplossing 3 -->Foutnummer: 0x800CCC79 in Outlook(express)
U heeft vergeten de smtp authentificatie in te schakelen voor deze account. Klik op extra / accounts en dubbelklik op de betreffende email account.
Kies de fiche servers en activeer onderaan het haakje "voor deze server is verificatie vereist".
Klik op toepassen / OK / Sluiten.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oplossing 4--> zorg dat je alleen de email account van je nieuwe provider hebt staan en check alle seetings of jeniet een puntje teveel of te weinig hebt staan.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier moet je voorlopig wel even verder mee kunnen, laat je het nog even weten als eentje van deze de oplossing heeft geboden ?
 
Je geeft het antwoord zelf al in de foutmelding.
Te veel adressen waar je het naar toe wil sturen.
Tiscali bouwt een time out in voor het versturen.
Men denkt nu dat je eigen server hebt draaien.
Neem maar contact op met tiscali en vertel maar dat je 66 mailtjes in 1 keer wilt verzenden.
 
@bork: helaas helpen alle 4 de oplossingen niet. Oplossing 1; SSL staat uit, Oplossing 2; het versturen van een enkele e-mail levert geen enkel probleem op, Oplossing 3; het activeren of de-activeren van vakje "voor deze server is verificatie vereist" maakt geen verschil, Oplossing 4; dit heb ik gedaan en alles staat juist.

@puppie: aangezien bovengenoemde oplossing helaas niets veranderen aan het probleem, zou het dan toch bij Tiscali liggen?? Ik mag toch aannemen dat Tiscali geen limiet stelt op het aantal geadresseerden van een e-mail?


In ieder geval al heel erg bedankt voor het meedenken :thumb: :thumb:
 
Ik zou toch de helpdesk van tiscali maar eens vragen hoeveel adressen in 1 keer aangesproken mogen worden.
Daar ligt volgens mij het probleem.
 
Antwoord Tiscali Helpdesk:

U kunt naar 25 emailadressen tegelijkertijd een emailbericht sturen.

:confused:

Probleem weer opgelost (wel irritante regel trouwens :( )

Iedereen weer bedankt!!
 
Volgend probleem.... Ik heb nu het aantal e-mail-adressen aangepast naar 25 en nu krijg ik de volgende foutmelding:

"Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp 'Nieuw e-mailadres', Account: 'pop3.tiscali.nl', Server: 'smtp.tiscali.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Administrative prohibition', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC69"


????
 
Bij het verzenden van een e-mail kunt u de volgende melding op uw scherm krijgen:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is ****@zeelandnet.nl. Onderwerp 'voorbeeld', Account: 'mail.zeelandnet.nl', Server: 'mail.zeelandnet.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 <*****@zeelandnet.nl>: User unknown in local recipient table', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Dit wil zeggen dat het adres waar u naar mailt niet bestaat. Er zit dus waarschijnlijk een fout in het e-mail adres of deze bestaat niet meer. Om deze foutmelding weg te krijgen, moet u het bericht met het foutieve adres verwijderen óf openen en aanpassen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

zo te zien is een van de email adressen fout.
 
Ben er alweer achter :)
Er zat geen fout e-mailadres tussen, maar ik had alle adressen bij 'BCC' gezet en geen enkel bij 'AAN'. En dat accepteert Tiscali schijnbaar (ook) niet.

Wederom bedankt voor het meedenken bork! :thumb:
 
graag gedaan ;)

p.s. "sarcastische modus" gelukkig is de email dienst van tiscalli zo goed he ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan