• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

read only tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorre

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Hello,

Misschien een domme vraag maar heeft er iemand een idee hoe je een tabblad zo kan beveiligen dat je het wel kan bekijken (read) maar er niets aan kan veranderen(write).

2de vraag: Ik heb een tabblad waar verschillende drukknoppen op geïnstaleerd staan, is het mogelijk om de cellen te blokkeren op de een of andere manier ?
Ik bedoel dat je wel op de drukknoppen kan drukken maar geen cellen kan invullen of aanduiden, ik heb namelijk het cellen raster afgezet en het blad een achtergrond gegeven.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en weet een paar goede oplosingen

alvast bedankt

Extra, Beveiliging, Blad beveiligen.

Een knop op je werkblad kun je gewoon gebruiken. Als de macro gegvens op je werkblad moet gaan toevoegen of wijzigen dan dien je via de macro eerst de beveiliging uit te zetten en aan het eind van de macro weer in te schakelen. (gebruik hiervoor bij voorkeur de macro-recorder)

Laatst bewerkt:
een tabblad kan je beveiligen met:
Extra / beveiligen / Blad beveiligen
In de pop-up kan je kiezen wat de gebruiker wel mag (zonder de beveiliging er af te halen).

Bedankt hiermee is mijn 2de probleem al van de baan. Maar ik heb misschien het eersteniet zo goed uitgelegd, dit tabblad staat vol gegevens, deze kunnen aangepast worden door verschillende userforms in te vullen, nu wil ik dat je wel dingen kan veranderen door de userforms in te vullen maar wanneer je het blad bekijkt je toch niks manueel kan veranderen. Met jullie voorstel kan je niets meer veranderen want de userform macro's lopen vast omdat ze niets mogen schrijven.

oplossing??

bedankt

Hoe schrijf je de invoer van de Userforms naar het werkblad ? Heb je het Userform rechtstreeks aan het werkblad gekoppeld of zit er nog een stuk VBA tussen voor validatie o.i.d. ?

In het laatste geval kun je aan het begin van de VBA de beveiliging uitschakelen, en aan het eind ervan weer inschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan