Reading error

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Berichten
206
Sinds eergister heb ik een probleem. Omdat mijn pc steeds vastliep en/of ik een blauw scherm kreeg ben ik o.a. gaan scannen met AVG. Ik bleek geen virussen te hebben, maar wel de foutmeldingen (Reading error) op Partition tabel (MBR) en Boot sector of disk C:
Ik heb zo'n topic daarover (gelijksoortig probleem) eens doorgelezen, maar ben zelf niet zo'n techneut op dat gebied en weet nu niet of de door jullie aangedragen oplossingen ook op mijn probleem van toepassing is.Ik heb windows 98. Hopelijk kunnen jullie mij helpen :eek:
 
Doe Ckhdisk eens draaien.
Denk Hd aan zijn eind.
Haal van de HD fabikant tooltje om hd te controleren
 
Wat bedoel je met Ckhdisk draaien? Denk je dat mijn harde schijf kapot is?
Het probleem doet zich overigens voornamelijk voor op het moment dat ik met email bezig ben (loopt constant vast en krijg dan blauw scherm). Ik hoop dat het te verhelpen is.
 
Post die Foutmelding eens als het weer gebeurd,daar zien we meer aan
 
Inmiddels heb ik alweer even normaal kunnen computeren (zowel emailen als internetten) en heb verder niets bijzonders gemerkt. Ik heb opnieuw AVG erop losgelaten en nu krijg ik
die meldingen ineens niet meer. Wat er nu aan de hand is (geweest) weet ik niet, maar zodra het zich voordoet meld ik me natuurlijk weer. In ieder geval bedankt voor het meedenken...................
 
Het probleem is nog niet verholpen.............Ik wilde online virussen gaan scannen, maar kreeg keer op keer uitval: m.a.w. blauw scherm.

De eerste keer: "Uitzondering OE is opgetreden op 0028C00069F8 in VxD VMM (01) +
000059F8. Dit is aangeroepen vanaf 0028:C004C09C in VxD VFAT(01) + 0000A024".
De tweede keer: "Fatale uitzondering OE op 0028:C0006EB2 in VXD VMM (01) + ))))5EB2".

Ik word er een beetje moedeloos van, want computeren wordt er zo niet leuker op........:eek:
 
Inderdaad, ik heb er Norton op gehad en heb deze eraf gehaald en in de plaats (op advies) daarvoor AVG erop gezet.............
 
Dat is het probleem , er zal nog het een en ander aanwezig zijn ,denk in register ,en dat moet er uit

Advies : Backup data die voor U belangrijk zijn ,en installeer overnieuw
 
Laatst bewerkt:
Bandit, als topicstarter nu eens een registerback-up maakt en daar voorzichtig gaat cleanen.
Kan dat ook niet? Is een half uurtje werk als je het secuur doet.

Sowieso die cleaning tool van Norton er overheen.
 
.>>>> Is een half uurtje werk<<<<<<<

Daar zit het probleem ,ja halfuurtje werk als je alles blindelinks kunt vinden,en weet wat je moet hebben.
Nee ik zou voor redden van me data gaan en Schone install doen.

Dus van 2 virers scanners ,+alle common verwijzigingen en software verwijzigingen,opstart verwijzigingen Enz:evil:
 
Jij bent een lekkere :D Formatteren is ook geen lolletje.
Nou goed, topicstarter mag kiezen.

Schone installatie of met een tool van Symantec deels de pc schoonmaken en voor de rest het register in onder begeleiding ahum :p
 
Elisa zei:
Jij bent een lekkere :D Formatteren is ook geen lolletje.
Nou goed, topicstarter mag kiezen.

Schone installatie of met een tool van Symantec deels de pc schoonmaken en voor de rest het register in onder begeleiding ahum :p

Ja en ik kan geen hulp op afstand doen:evil: heb het een en ander opgeblazen.
Ben al blij dat ik weer internet op kan,zij het met een omweg:confused:
 
Hmmm, ik denk dat topicstarter nu helemaal voor het cleanen kiest :D
 
Het probleem is (vooralsnog) opgelost: ik heb AVG eraf gehaald!
Het probleem is nu echter welke (gratis) virusscanner werkt wel goed samen met
windows 98? Kunnen jullie me adviseren?

gr.
 
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit het probleem oplost.
Uiteindelijk schreef je ook dit: Ik wilde online virussen gaan scannen, maar kreeg keer op keer uitval: m.a.w. blauw scherm.

AVG is een goede scanner en ik kan me niet voorstellen dat deze voor dat blauwe scherm heeft gezorgd.
Maar goed.........je merkt het vanzelf wel of het goed is of niet denk ik :)
 
Dat scannen waarover ik het had, deed ik met de onlinevirusscan via Internet en dus niet met AVG, want daarmee kan ik overigens wel goed scannen. Het probleem zit hem in een soort conflictsituatie tussen mijn pc en AVG.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan