Goedemiddag,
Ik wil in mijn userform bepaalde textboxen al dan niet beveiligen en grijs laten worden bij een bepaalde keuze.
In bijgevoegd (vereenvoudigd) voorbeeld kies ik eerst in een dropdown tussen opening en heropening.
Als de keuze 'opening' is dan moet de 1e textbox grijs en geblokkeerd worden.
Daarom heb ik aan de combobox de volgende code gehangen:
Private Sub Pakket1_Change()
If Me.Pakket1.Value = "Opening" Then
Me.Textbox1.ReadOnly = True
Else
Me.Textbox1.ReadOnly = False
End If
End Sub
Echter wanneer ik in de combobox 'opening' selecteer geeft Excel een foutmelding: Compileerfout. Kan de methode of gegevenslid niet vinden.
Vervolgens wordt in de code het stukje readonly gearceerd, waardoor ik denk dat daar de fout in zit. Echter kan ik niet herleiden wat er verkeerd gaat.
Weet één van jullie wat hier mis gaat?
Alvast bedankt!
Groet,
Jeffrey
Ik wil in mijn userform bepaalde textboxen al dan niet beveiligen en grijs laten worden bij een bepaalde keuze.
In bijgevoegd (vereenvoudigd) voorbeeld kies ik eerst in een dropdown tussen opening en heropening.
Als de keuze 'opening' is dan moet de 1e textbox grijs en geblokkeerd worden.
Daarom heb ik aan de combobox de volgende code gehangen:
Private Sub Pakket1_Change()
If Me.Pakket1.Value = "Opening" Then
Me.Textbox1.ReadOnly = True
Else
Me.Textbox1.ReadOnly = False
End If
End Sub
Echter wanneer ik in de combobox 'opening' selecteer geeft Excel een foutmelding: Compileerfout. Kan de methode of gegevenslid niet vinden.
Vervolgens wordt in de code het stukje readonly gearceerd, waardoor ik denk dat daar de fout in zit. Echter kan ik niet herleiden wat er verkeerd gaat.
Weet één van jullie wat hier mis gaat?
Alvast bedankt!
Groet,
Jeffrey