Readyboost uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanveelen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Berichten
3.660
Hoi,

Zodra je een usb geheugenstick of externe schijf aansluit, krijg je een venster met opties, waaronder:

"Mijn computer versnellen met Windows readyboost"

Kan je deze optie uitschakelen.
Het is een mogelijkheid waar je toch even over na moet denken (o.a. de omvang van het 'geheugen' wat je wilt gebruiken, want daarmee heb ik een stick naar de knoppen geholpen), en dus best wel riskie voor een optie die willekeurig welke gebruiker kan kiezen ....

Ik weet dat je het voor ieder 'apparaat' apart kunt instellen, maar wil het uit het opties-venster hebben, ongeacht het opslagmedium dat aangesloten wordt op een usb-poort.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er eigenlijk cijfers over het nut/snelheidswinst van readyboost? Ik heb het ooit ingezet en merkte eigenlijk 0 verschil
 
Hoi,

Is inderdaad twijfelachtig, afhankelijk van het type en de snelheid van het externe geheugen. Een externe harde schijf werkt zelfs vertragend. Ga maar eens naar de site van Computertotaal en zoek op readyboost ..... ze hebben tests uitgevoerd en het levert nauwelijks iets op.

Maar nu nog antwoord op mijn vraag ....
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je ReadyBoost gewoon via Start -> Services -> ReadyBoost, uitschakelen en verhinderen op te starten
 
Volgens mij kun je ReadyBoost gewoon via Start -> Services -> ReadyBoost, uitschakelen en verhinderen op te starten

Hoi,

Bedankt, het werkt.
Ik heb een klant die het probleem heeft door kinderen die met sticks klooien.
 
Graag gedaan!:thumb:

Kan me de problemen die je omschrijft goed voorstellen :)
 
Oeps, had hem niet op 'opgelost' gezet.

@mrmusic, het was wel even 'opletten', want de stappen waren:
Start -> MsConfig -> Services -> ReadyBoost, uitschakelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan