ReadyBoost - wel tabbladoptie zichtbaar, maar niet de 'benodigde prestatiekenmerken'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Op m'n ACER Aspire 9305AWSMi met Vista Home Premium 32 bit 2Gb intern wil ik graag meer prestaties d.m.v. het inschakelen van ReadyBoost.
Bron moet zijn een Iomega 1 Tb USB 2.0 waar alleen voor 60 Gb foto's op staan.

Helaas kan ik het exacte type van de schijf niet vinden, maar weet vrijwel zeker dat deze aan de 'benodigde prestatiekenmerken' voldoet.
Het tabblad 'ReadyBoost' verschijnt wel, maar ik krijg een venster met o.a. de opmerking 'dit apparaat heeft niet de benodigde prestatiekenmerken om te kunnen worden gebruikt om uw computer te versnellen'.

nb. ik zie ook een tabblad Quotum, waarvan de functie is uitgeschakeld. Weet ook niet direct wat dit voor functie heeft, maar dat zal een ander onderwerp zijn.

Als iemand een idee heeft, heel graag.

het tabblad staat daar altijd, ook als je de benodigheden niet hebt....
weet je echt zeker dat je de benodigheden hebt?

Net m'n antwoord ingetikt en het verdwijnt gewoon...

Als USBstick/HD niet aan 256 mb/USB 2.0 voldoet, zou dit tabblad niet kunnen verschijnen.
Ook begrijp ik het prestatieverschil in doorvoer qua HD en flashgeheugen.

Toch zou deze iOmega prima moeten kunnen functioneren als extra geheugen.

Om het op een rijtje te zetten, waaraan moet de iOmega exact voldoen?
Misschien heb ik een punt over het hoofd gezien?

Ik heb geen idee.
Het was maar even om de meest stommen fouten weg te halen.
Verder weet ik het niet.
De enige oplossing is wachten op iemand die het wel weet.

Nja, hoop ik ook, i.i.g. bedankt voor het meedenken...

Ben er i.i.g. achter wat voor schijf het is (mocht het helpen): Hitachi HTS541680J9S SCSI Disk Device
Het vraagstuk is nog aktueel en ik zou het zo graag instellen.

Via eigenschappen zijn er wel veel opties in div. tabbladen te vinden.
Mogelijk dat hier nog iets mee bereikt kan worden?

USB stick van 16 GB ook geprobeerd. Ook tabblad zichtbaar, maar geen mogelijkheid om ReadyBoost in te schakelen.
Op laptop met W7 ging het direct zonder problemen met de stick.

Zelfs op XP zou het mogelijk moeten zijn, maar wie heeft het verlossende antwoord waarom het niet werkt op Vista bij mij?

Heb dit idee laten varen omdat ik inmiddels begrepen heb dat het niet écht zoden aan de dijk zet. Dus opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan